موسسه کمک های مالی دختران افغان با بنیاد انکس بانوان در مکتب "لاورنس ویل" دیدار میکند

Posted on at

This post is also available in:

موسسه کمک های مالی دختران افغان یا AGFAF در سال 2008 برای کمک به زنان جوان افغان کسانی به دنبال تحصیلات در امریکا هستند تاسیس گردید. اشخاص برگزیده توسط این موسسه نه تنها کسانی هستند که واجد شرایط و با انگیزه میباشند و نیاز به کمک های ملی دارند بلکه کسانی هستند که آماده آوردن تغییر در کشور خود میباشندو خواهان اشتراک گذاری منافع تحصیلی خود هستند تا اوضاع افغانستان را بهبود دهند.

"فرانچسکو رولی" پیرامون عملیات و چگونگی فعالیت های بنیاد انکس بانوان در افغانستان و اینکه چگونه دختران افغان میتوانند از رسانه های دیجیتالی و اجتماعی به مفع خود استفاده کنند و استقلال مالی به دست بیاورند صحبت خواهد نمود.من نیز چندین مصاحبه را با شاگردان و نمایندگان درباره تجربیات آنها و برداشت آنها از تحصیلات در امریکا و برنامه های آینده شان خواهم داشت.در پایین خلاصه ای از مصاحبه ها بری تان به نمایش گذاشته شده است.

 

مشاوره رسانه ای

موسسه کمک های مالی دختران افغان برای سالگرد خود محفلی را در مکتب "لاورنس ویل" که در خیابان اصلی 2500، لاورنس ویل ان جی قرار دارد در روز شنبه 21 سپتامبر برگزار خواهد نمود.

یکی از شاگردان این موسسه، نورجهان اکبر، یکی از شاگردان متوسطه در کالج دیکینسون، هیئت مکتب لاورنس ویل را در ساعت 10:05 دقیقه صبح جمعه را راهنمایی خواهد نمود و در 20 سپتمبر اعضای نشریات  نیز دعوت شده اند تا محقل "بازگشت افغانستان" را که یک نمایشگاه عکاسی که توسط شخصی به نام زلمی راه اندازی شده است را در همان مکتب در "گراس سنتر" بازدید کنند که از 12 سپتمبر شروع الی 21 اکتوبر ادامه خواهد داشت.یک پذیرایی عمومی نیز در 21 سپتمبر از ساعت 4:30 الی 6:00 عصر خواهد شد.

نورجهان اکبر در مارچ سال 2012 همراه با کلینتون، تینا براون و مریل استریپ

غذای شب نیز در ساعت 6:00 شام صورت خواهد پذیرفت در ساختمان "کلارک موزیک" جاییکه یکی از سخنرانان آقای فرانچسکو رولی بنیان گذار فیلم انکس، کسی که رسانه های دیجیتالی و جمعی را در مکاتب افغانستان راه اندازی نموده است و بنیادی را برای بانوان محیا نموده است تا استعداد های خود را بروز دهند و پول کسب کنند.

این موسسه در سال 2008 تاسیس گردید تا زنان افغان را کمک کند تا تحصیلات خود را در مکاتب و دانشگاه های امریکایی ادامه دهند. این موسسه زنان متعهد را شناسایی نموده و آنها را با خانواده های امریکایی در ارتباط قرار میدهد تا در ان خانواده ها زندگی کنند و مصارفی را که ان خانواده ها و موسسات تحصیلی متقبل نمیشوند را به عهده میگیرد. اشخاص برگزیده توسط این موسسه نه تنها کسانی هستند که واجد شرایط و با انگیزه میباشند و نیاز به کمک های ملی دارند بلکه کسانی هستند که آماده آوردن تغییر در کشور خود میباشندو خواهان اشتراک گذاری منافع تحصیلی خود هستند تا اوضاع افغانستان را بهبود دهند.

آنها منافعی را که از تحصیلات در امریکا کسب کرده اند را در جریان رخصتی های خود در تابستان به وطن میاروند و با دیگران به اشتراک میگذارند و زمانی به خانه باز خواهند گشت که تمام تحصیلات خود را در امریکا به اتمام رسانده باشند.در جریان رخصتی های تابستان این موسسه سفر دور امریکا را نیز برای شاگردان مد نظر دارد تا با فرهنگ های متفاوت آشنا شوند و آنها را با دیگران ارتباط دهند و به اشتراک گذارند.زلمی عکاس در کابل به دنیا آمد و بعد از جنگ های سال 1980  کشور را ترک کرد و او به شهر "لاسانه" سویس مهاجرت کرد و اکنون او یک شهروند سویسی است.

با دنبال کردن علاقه او به عکاسی، زمانی که او در بسیار طفولیت به آن پی برد، زلمی او در 2 مکتب مخصوص عکاسی به ادامه تحصیلات پرداخت که یکی مکتب عکاسی شهر لاسانه بود و دیگری مرکز اموزشی عکاسی "وردن". او در سال 1989 به عنوان یک عکاس بدون مرز شروع به کار کرد.او به سرتاسر جهان سفر کرد از اندونزیا تا مصر، از کوبا تا جمهوری افریقای مرکزی و بالاخره به افغانستان بازگشت جاییکه او به ادامه مستند سازی درباره جنگ و گرفتاری مردم افغانستان پرداخت.

زلمی اکثر زندگی خود را در اروپا ، امریکا و آسیا گذراند.کارها و عکسهای او در چندین مجله و روزنامه به چاپ رسیدند که شامل مجله نیویورک تایمز، مجله تایم، لی تمپس، نیوز ویک و لا ریپابلیکا میباشند.زمانی که او در حین کار کردن برای جندین موسسه بین المللی و غیر دولتی بود مانند سازمان حقوق بشر، صلیب سرخ، دفتر UN روی مواد مخدر و جرایم و نمایندگی مهاجرین در UN.او در سرتاسر جهان در دانشگاه ها ، موزیم ها و گالری ها نمایشگاه هایی را برگزار نموده است و عکس ها و کارهای او چندین جایزه را برایش به ارمغان آورده اند.که آخرین آن درباره عکس "ویسا د اور" از جشنواره عکس خبری و جایزه ای توسط "گتی ایمیج" بود.

مصاحبه های دیگری نیز در راه هستند.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160