حمله به کنسولگیری آمریکا در هرات

Posted on at


حدوداً ساعت 5:30 صبح جمعه 22/6/1392با صدای انفجار مهیب و دلخراشی از خواب پریدم. خانه ما شاید 15 کلیومتر از محل حادثه فاصله داشته باشد، اما شدت این انفجار به حدی بود که خانه ها را به لرزه در آورد.



 بعد از گذشتی دقایقی که سری به دنیای انترنت زدم تا از جزئیات این انفجار اطلاع کسب کنم، از رسانه های محلی هرات دریافتم که به قسونلگیری ایالات متحده واقع در شمال شرق شهر ولایت هرات حمله شده است. با گذشت مدتی از خبرهای لحظه به لحظه ای خبرنگاران که در محل حادثه حضور داشتند دریافتم که مهاجمین با یک ترفند و تاکتیک حساب شده ابتدا موتر مملو از مواد انفجاری را در جلو در وردی ساختمان قنسولگیری منفجر ساخته تا راه را برای ورد به داخل باز کنند، سپس به تعداد 6 الی 7 نفر از مهاجمین مسلح که واسکت های انتحاری نیز پوشیده بودند وارد ساختمان شده و با گارد امنیتی قنسولگیری در گیر میشوند.


 بعد از دقایقی نیرو های پولیس و اردوی ملی افغانستان به محل درگیری رسیده و با مهاجمین در گیر میشوند. گفته شده است که نیروهای اردو و پولیس در اولین درگیری توانستند تعدادی زیادی از مهاجمین را با استفاده از نارنجگ از پای در آورند. این درگیری حدوداً یک و نیم ساعت ادامه داشت و بعد از لحظاتی نیروهای ویژه ایالات متحده نیز به محل حادثه حضور یافتند.



در نتیجه این حمله انتحاری گفته شده است که به تعداد 2 نفر از نیروهای پولیس ملی افغانستان کشته شده است، و تعدادی هم زخمی. اما بعضی از رسانه ها گفته اند که در این حمله یک ترجمان نیز کشته شده است. با تصدیق همه رسانه ها تمام مهاجمین در اثر این حمله از پای در آمده و به قتل رسیدند.


  مسولیت این حمله را نیروهای طالبان به عهده گرفتند و ادعا نموده اند که در این حمله که به نام خالد بن ولید نام گزاری شده بود 13 تن از سربازان ویژه آمریکا و 13 تن از نیروهای امنیتی افغان کشته شده اند.



 


حمله به کنسولگیری آمریکا در هرات



About the author

faranazhajizade

Faranaz Hajizade is studying in the 11th class of the Malake Jalali High school. Faranaz Hajizade is studying English in Skill Training Center (STC) in Herat Faranaz Hajizade has interest in reading novel. History,geography and writing.

Subscribe 0
160