قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان

Posted on at


افغانستان کشوری است که در جنوب اسیا قرار دارد و افغانستان در جام ملت های جنوب اسیا شرکت می کند افغانستان سال قبل یعنی سال 1391 در این رقابت ها حضور داشت که با مشکلات داوری مواجعه شده که در سال گذشته مقام دوم یعنی نائب قهرمانی را از خود نمود.

 

که در سال گذشته در آن رقابت ها تیم ملی افغانستان با تیم ملی هند به فینال رفت و هند با کمک داور قهرمان شد و مقام قهرمانی جنوب آسیا را گرفت.

 افغانستان که مقام دوم را گرفت برای تمام مردم افغانستان مثل مقام اول بود و کمتر از قهرمانی برایشان نبود.

 افغانستان امسال دوباره به این رقابت ها اشتراک نمود توانست با پشت سر گذاشتن رقبا قوی خود به فینال راه پیدا  کند این بار هم حریف او هند بود اما افغانستان با تلاش های فراوانی که کرده بود  شکست را قبول نکرد و توانست که هند را دو در برابر صفر با جوانمردانه قهرمان شود و مقام قهرمانی جام جنوب اسیا را از آن خود کنند.

 و باعث خوشی فراوان در کشور افغانستان شود و افتخارات بزرگی را به کشور خود بیاورد.

 افغانستان کشوری بود که از قدیم با جنگ و دشواری دچار بود و به آسانی نتوانست که به پا بیستد و با مشکلات زیادی روبرو شده است تا اینک که توانسته به افتخارات بزرگی درست بیابد.

 با این قهرمانی افغانستان توانست صاحب شهرت وحتی کمک مالی و تیم ملی افغانستان برسد.

 تیم ملی ما با جوایز بسیاری از طرف ولایات اقغانستان و به خصوص رئیس جمهور افغانستان، تجار این کشور استقبال شدن و انگیزه بهتر ساختن تیم را به خود دوباره احساس کردن.

 و اینکه این تیم خواهد توانست که مشکلات مالی خود را حل کند و بتواند که به درستی به تمرینات خود ادامه بدهد.

 و باعث شور و شوق فراوان در سرتاسر افغانستان این بازی گردید و تمام ملت را به تماشا فرا خوانده بود.

 و اینکه برای اولین بار تیم ملی افغانستان مقام جام قهرمانی را به نام خود در افغانستان ثبت کردن.



About the author

faranazhajizade

Faranaz Hajizade is studying in the 11th class of the Malake Jalali High school. Faranaz Hajizade is studying English in Skill Training Center (STC) in Herat Faranaz Hajizade has interest in reading novel. History,geography and writing.

Subscribe 0
160