مصارف گذاف ازدواج در افغانستان

Posted on at


ازدواج يك امر اساسي در دين مقدس اسلام است و بخاطر يكجا شدن يك مرد و زن با يكديگر ازدواج يگانه راه است كه با هم محرم ميشوند. و يك خانواده را تشكيل ميدهند و همچنان بخاطر اين كار ثواب نيز كسب ميكنند در نتيجه طفل به دنيا مي آورند و امت و كلمه گوي دين مقدس اسلام بيشتر ميشود در افغانستان نيز بيشتر از ٩٠ فيصد جمعيت مردم مشرف به دين مقدس اسلام هستند و تمام مردم بايد پسر هاي خود را كه به سن بلوغ ميرسند و بعد از ختم تحصيل ايشان عروسي كنند تا بتوانند جمعيت خانواده خود را بيشتر كنند و نام خانواده خود را در زنده نگاه دارند ولي قسميكه ما در افغانستان مشاهده ميكنيم مردم با تقليد از فرهنگ هاي بيگانه از ازدواج يك اژدها ساخته اند كه تقريبأ نصف از جمعيت جوانان زماني كه نام ازدواج را ميشنوند تمامأ آرزوها و اميد هاي خود را يك طرف گذاشته و بخاطر مصارف گذاف محفل ازدواج از عروسي كردن منصرف ميشوند.


و آمار زياد معتادين مواد مخدر،كساني كه دزدي ميكنند كساني هستند كه سن قانوني خود را پوره ميكنند و روز به روز از عمر ايشان كاسته ميشود ميخواهند ازدواج كنند ولي بخاطر مصارف گزاف محافل نميتوانند ازدواج كنند باعث ايجاد عقده در قلب هاي آنها ميشود و دست به كارهاي غير قانوني ميزنند و با سرنوشت خود بازي ميكنند. كه در نتيجه زير پل ها و يا پشت سلول هاي زندان ميباشند. در دين مقدس اسلام چقدر خوب ميگويد كه در يك ازدواج نكاح مهم است و خلاص كه در آن هم حضور زوجين با شخصي كه نكاه را بسته ميكند همراه با دو شاهد كه سن قانوني را تكميل كرده باشد و عاقل باشد مهم است ولي امروزه ميبينيم تا زماني كه پسر پول خريداري زيورات بيجا و تجليل محافل چون ( لفظ، شريني خوري،شب خينه،عروسي....)نداشته باشد هيچ پدر ومادري حاضر به قبول كردن ازدواج و به عقد نكاح رساندن دخترش با آن پسر نميشود.



شما خود قضاوت كنيد اينگونه مصارف در يك ازدواج خوب است و يا ازدواج كه دين مقدس اسلام امر كرده است؟ لطفأ نظريات خود را بنويسيد



About the author

sulaiman13sayee

sulaiman sayee one of the womensannex writer Kabul Afghanistan

Subscribe 0
160