"زو فاکس" با تکنالوژی قابل قبول و سواد دیجیتالی در افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

امروز یک روز منحصر به فرد برای من بود.هر روز میگذرد و من با خیلی از اشخاص جالب و دوست داشتنی آشنا میشوم. من با "زو فاکس" مصاحبه کردم که یک دختر جوان و با استعداد میباشد همراه با تجارب قابل قبول از کار کردن در تکنالوژی مخصوصا رسانه های جمعی و دیجیتالی در کشورهای رو به توسعه.

فرشته فروغ و زو فاکس در استدیو فیلم انکس

از روی دیگر مصاحبه کردن، هر روز من شاهد رشد روز افزون  کاربران از افغانستان در بنیاد مان هستم و اینکه چگونه افغانها مخصوصا نسل جوان از اهمیت و نقش رسانه های جمعی و دیجیتالی آگاهی پیدا میکنند تا اینکه با دیگران ارتباط بر قرار کنند و یک راه قابل قبول ارتباطات را با دیگران بر قرار سازند.

در عکس پایین شما میتوانید تعداد اشخاص عضو از هر کشور را ببینید که با نوشتن بلاگها، ساختن فیلم های خود در فیلم انکس فعالیت میکنند.

 

 

 اگر ما افغانستان را با کشورهای همسایه اش مانند بنگلادش، پاکستان و هندوستان مقایسه کنیم میتوانیم به این پی ببریم که افغانها بسیار فعال تراز آن کشورها میباشند.هرچند که دسترسی کمتری به انترنت و برق در این کشور وجود دارد.

مربع سرخ نشان دهنده متوسط اشتراک زنان و مربع آبی رنگ از مردان مبیاشد.با مقایسه اعداد به این نتیجه میرسیم که اشتراک زنان بسیار پر رنگ تر از مردان میباشد و زنان بسیار فعال تر در آنلاین بودن و استفاده از رسانه دیجیتالی میباشند.

این آمار و ارقام یک چیز را به یاد من می اندازند.شما میتوانید زنان را از کار کردن در بیرون منع کنید و یا اینکه با دوستان خود بیرون بروند بدون اجازه مردهای داخل خانواده در جاهای مشخص که میخواهند. اما این قدرت تکنالوژی جدید میباشد که قدرت این را به زنان داده تا اینکه بدون رفتن به جایی داستان و عقاید خود را به دیگران ابراز کنند و دوستان خود را در فضای مجازی ملاقات کنند و هیچ کس نمیتواند آنها را مانع شود.

 

من به چیزی که "رومی" گفته است معتقدم: در خرابه باید به موجودیت گنج امید داشت.




About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160