تقویت زنان با بلاگ نویسی، تبلیغات، توزیع آنلاین فیلم و تهیه آن در افغانستان و جاهای دیگر

Posted on at

This post is also available in:

تقویت زنان در افغانستان به معنای تحول فرهنگی است. این اولین گام برای موفقیت، توسعه و موثریت است. تمامی تحولات فرهنگی که موفق بوده اند و برای مدتی پابرجا مانده اند باید از درون خانواده سرچشمه گرفته باشند. و دست خارجی در آن دخیل نبوده است. در ده سال گذشته، کشورهای غربی، بشمول آمریکا، ایتالیا، جرمنی، اسپانیا و فرانسه در بازسازی زیربناهای افغانستان بشمول شبکه های اینترنتی اشتراک ورزیده اند. این به فیلم انکس اجازه میدهد تا در مکاتب ساخته شده در افغانستان با ایجاد کلاس ها انترنتی سرمایه گذاری کند تا دسترسی ۳۵۰۰۰ دانش آموز را به دنیای انترنت فراهم سازد، با پلان اشتراک دادن ۴۰ مکتب و ۱۶۰۰۰۰ کودک تا پایان سال ۲۰۱۴. این به زنان افغان و دانش آموزان اجازه میدهد تا به اجتماع جهانی انترنت بپیوندند، آموزش جهانی را فرا گرفته و از لحاظ اقتصادی خودکفا شوند.

از فاکتورهای کلیدی برای بدست آوردن موفقیت در این تحول فرهنگی انترنت، نویسنده گی حرفه ای، تهیه فیلم و تبلیغات می باشد. این ابتکار عمل پروژه توسعوی افغان نامیده میشود.این پروژه دسترسی دانش آموزان افغان را به انترنت، طرز نوشتن بلاگ و مقاله ، تهیه مطالب حرفه ای برای ساخت فیلم، ازدیاد مطالب در انترنت و مرتبط ساختن آنها به دنیای تبلیغات، تا بتوانند برای کاری که میکنند پاداش بگیرند تا درس و پروژه های کاری اشان را پیش ببرند. 


تشکر از حمایت و تشویق خانم های تجارت پیشه افغان مانند رویا محبوب، فرشته فروغ و الهه محبوب، فیلم انکس و افغان سیتادل با همکاری یکدیگر در توسعه و استفاده از نرم افزار  آموزشی اگزامر. اگزامر یک نرم افزار آموزشی آنلاین است که بصورت رایگان در دسترس همگان می باشد و روی برنامه های ابتکاری، بشمول رسانه های اجتماعی، فیلم سازی دیجیتال، تقویت دانش آموزان در بخش تحقیقات، توسعه و کسب درآمد می باشد. ما از روشهای سنتی تحقیق و توسعه به کانسپت جدید تحقیق، توسعه و کسب درآمد روی آورده ایم. نرم افزار آموزشی اگزامر توسط زنان افغان طرح و ایجاد شده با در نظر داشت فرهنگ و آداب و رسوم مردم افغانستان.

در کنار برنامه آموزشی اگزامر، فیلم انکس و سیتادل نیویورک دو مبتکر وومن انکس و پروژه توسعوی افغان زنان را برای تقویه زنان بمنظور ایجاد رسانه اجتماعی و نشان دیجیتالی خودشان و استقلالیت مالی با احترام به فرهنگ و خانواده هایشان. مردان به زندگی و کارشان ادامه میدهند، در حالیکه زنان تجارت آنلاین خودشان را ادامه داده، فرصت های تجاری را برای خانواده هایشان فراهم ساخته، همبستگی بین الملی را ایجاد نموده، بازاریابی را توسعه بخشیده و درآمد قابل توجهی را برای خود و خانواده هایشان بدست می آورند. هنگامی که زنان از لحاظ اقتصادی موثر شوند، این انتخاب آنهاست که برای انقلاب فرهنگی که منجر به تقویه نسل جدید زنان خواهد شد تصمیم بگیرند. این تصمیمی است که از خانواده های آنها، بدون تاثیرگذاری خارجی گرفته شده است. اگر کسی به خانه من بیاید و به من بگوید که چگونه باید زندگی خود، خانواده خود و تجارت خود را بچرخانم، او شاید نتیجه معکوسی را بدست بیاورد. اگر این تغییر بصورت طبیعی، در اثر گفتگویی در خانه بوده و ملاحظات  اقتصادی و مزایای خود را داشته باشد، این بطور حتم به انتقال منظم و بهتری با در نظرداشت فرهنگ هر خانواده صورت خواهد گرفت.

 

 

طوری که کاپیتان ادوارد زیلم، مولف کتاب ضرب المثل ها  افغانی میگوید

از ریگ روغن کشیدن.

Az reyg roghan kashee-dan.  Literal:  Extracting oil from sand.

فردی را که باهوش، حرفه ای و سخت کوش است، کسی که میتواند از هیچ چیزی بسازد.



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160