هشتگ و استفاده از آن در تویتر

Posted on at


امروزه تویتر به یکی از سریعترین ابزارها برای انتشار خبر تبدیل شده است. “ # “ هشتگ علامتی است که معمولا استفاده فراوانی از آن در تویتر میشود.

 

 

استفاده از هشتگ برای پیدا کردن معلومات در ارتباط با موضوع خاص می باشد، فرض مثال اگر بخواهیم که تمام مطالب در مورد کمپانی بنز را بدانیم نیاز به اضافه کردن این علامت در جلوی کلمه بنز را داریم 

# بنز

هم اکنون با استفاده از این علامت ما میتوانیم تمام مطالبی که کاربرهای تویتر در سراسر دنیا در ارتباط با بنز نوشته اند را پیدا کنیم، همچنین این کار به ما کمک میکند تا در مباحث مربوط به بنز شرکت کنیم و یا موارد مورد علاقه خودمان را پیدا کنیم. 

 

در اینجا دو قاعده مهم را باید رعایت کرد

 

اول اینکه خود را مطمئن بسازیم که برچسب درستی را جستجو میکنیم، مثلا جستجوی صحیح در مورد شرکت اپل به این صورت خواهد بود #شرکتاپل اگر به این صورت بنویسیم #شرکت اپل و یا #شرکت ـ اپل به نتیجه درستی نخواهیم رسید.

 

دوم اینکه زمانی که در مورد شرکت اپل چیزی می نویسیم و میخواهیم که دیگران هم در مورد آن بدانند و نظر بدهند از همان قانون اول برای به اشتراک گذاری آن استفاده کنیم. 

 

نحوه جستجو در مورد مطلبی هم با نوشتن #BBC در کادر بالایی سرچ مطلب در تویتر قابل اجرا می باشد. 

همچنین هیچ فاصله ای نباید بین هشتگ و کلمه مورد نظر وجود داشته باشد.

 

فرق بین @ و # چیست ؟

معمولا زمانی که ما تویت را برای فردی Reply میکنیم علامت @ در جلوی آن قرار میگیرد، در صورت استفاده از این علامت فقط فرد مورد نظر جواب ما را میبیند و در صورتی که از # استفاده کنیم متن ما برای همگی قابل مشاهده خواهد بود و در صورتی که از هر دو استفاده کنیم بغیر از فرد مورد نظر دیگران هم تویت شما را میتوانند ببینند.



About the author

160