تاریخ و آگاهی در افغانستان میتواند سرمشقی برای روزنامه وال استریت باشد

Posted on at

This post is also available in:

 آخر این هفته زمانی که با خانواده و دوستانم بودم، مدتی را استراحت کردم و از وقتی که داشتم لذت بردم. برای من ، آخر هفته  فرصتی است تا به ایده ها و ابتکارات در آینده فکر کنم.

این هفته من در حال گرفتن قهوه، روزنامه و نان در نانوایی سوتهمپتن، نیویورک بودم، که شانه ام به مشتری دیگری که در حال خریدن روزنامه بود خورد. او در حال خواندن سرخط روزنامه وال استریت بود. وقتی که من عنوان را دیدم، گفتم “ وال استریت واقعا حال و هوای تو را عوض کرده ؟ “ او تعجب کرد و به من طوری نگاه کرد که  شاید من دیوانه شده باشم.

بزارید که من دیدگاه خودم را بگویم : 

روزنامه وال استریت یکی از معروفترین  روزنامه ها در آمریکا با ۲ میلیون مشتری در روز است. عنوان این هفته  :  به ازدیاد افراد در لیست محکوم به مرگ آمریکا کمک کنید. واژه kill-list توسط  مطبوعات درست شده و مربوط به لیستی ساختگی از افرادی هست که دولت آمریکا در نظر دارد که آنها را بکشد. اگر به ویکی پدیا سر بزنید و kill-list را سرچ کنید، شما عنوان فیلم وحشتناک سال ۲۰۱۱ را خواهید دید. این به شما مقیاس غیرواقعی و قطعی بودن این عنوان را میدهد. شاید kill-list یک فیلم وحشتناک باشد، اما بطور یقین یک ابزار سیاسی و دیپلوماتیک نیست. 


در طرف دیگر فایننشیال تایمز می باشد، معروفترین روزنامه اقتصادی در آمریکا، با بیش از ۲ میلیون مخاطب در روز در سراسر دنیا. عنوان این هفته : سال نو چینی ها تماشایی است. سال جدید چینی ها در سراسر دنیا  توسط ۱.۴ بیلیون نفر جشن گرفته میشود و معنای فرهنگی آن عمیق و قابل توجه است. 

یک روز میخواهم با جرارد بکر ، مدیر ویرایش روزنامه وال استرین ملاقات کنم، و از او سئوال کنم که چه چیزی سبب شد تا تیمش به دولت آمریکا  برچسب سیاست های غیر واقعی زده و بر طرز فکر میلیون ها نفر از مردم نسبت به آنچه آمریکا دنبال آن است تاثیر بگذارد. من همچنین علاقه مندم تا جیلیان تت، مدیر ویرایش روزنامه  فاننشیال تایمز را دعوت کنم و از او بخواهم که چرا تیمش تصمیم گرفت تا عنوان جشن را در سرتیتر روزنامه خود چاپ کند، عنوانهای مربوط به مرگ  که ممکن است فروشات FT را برای آخر این هفته زیاد کند. دو مدیر ویرایش در حال رقابت، دو روزنامه اقتصادی رقیب، دو نگرش کاملا جداگانه در مورد زندگی. در اینجا فیلم انکس با رویا محبوب و تیمش که متشکل از زنان افغان می باشد، ما ۸ کلاس انترنتی و یک مرکز آموزشی وومن انکس را در ۹ ماه گذشته ساخته ایم که ۳۵۰۰۰ دانشجوی جوان افغان را به دنیای وب مرتبط می سازد. امروز، یکی از اولویت های ما الگو  بودن و ایجاد علاقه در دانش آموزان است. شاید این بهترین کار برای دور ماندن از اخبار روزانه در حال بررسی تاریخ و آگاهی صد ساله  باشد، بعضی کانسپت ها که تهداب واقعی داشته و بیشتر از ۲۴ ساعت طول می کشند!

 دو کتاب ضرب المثل ها، ۱۵۱ ضرب المثل دری افغانها و ضرب المثل های تشریحی افغانها، هر دو توسط کاپیتان ادوارد زلم نوشته شده اند، که راهنمای واقعی برای نشان دادن تاریخ و پیشینه افغانستان و آسیای مرکزی و جنوبی است. کاپیتان زلم یک الگو و مشوق واقعی است. 

من علاقه زیادی دارم تا کاپیتان زلم را در ملاقاتی که با جرارد بکر از روزنامه وال استریت و جیلیان تت از فایننشیال تایمز دارم دعوت کنم، به گفتگوهای آنها در مورد ارزشهای الگو شدن گوش بدهم و و ببینم که آنها چه پلانی برای تشویق نوجوانان کشورهای توسعه یافته مانند افغانستان دارند.

کاپیتان زلم طراح برنامه آگاهی که بخشی از نرم افزار آموزشی اگزامر میباشد، و نویسنده فیلم انکس و همچنین همکار در داستان  زندگی باستان شناس آمریکایی نانسی دوپری است. 

 



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160