کمک به اطفال آسیب دیده در جنگ از طریق پروتز درمانی - اطفال جی.ام.آر.اف - الیسا مونتانتی

Posted on at

This post is also available in:

هفته گذشته، فرشته فروغ، رایزن فیلم انکس در بخش آسیای مرکزی و جنوبی، و گروه فیلم سازی فیلم انکس و من از خانه جدید سازمان امداد رسانی جهانی در استیتن آیلند بازدید کردیم. بنیانگذار آن خانم الیسا مونتانتی، چهار طفل از افغانستان، سوریه، نپال و عراق را به ما معرفی کرد.


عابد، ۱۱ ساله، از سوریه، پایش را در جنگ از دست داده است.



مرضیه، ۶ ساله، از افغانستان،  که چشمش را از دست داده است.



احمد، ۱۵ ساله، از عراق،  که بینایش و دستش را از دست داده است. من او را در سال ۲۰۰۶ وقتی که ۸ ساله بود دیدم و


نگوانگ ۱۵ ساله از تبتان هند که هر دو دستش را از دست داده است. 



در سال ۱۹۹۷، الیسا مونتانتی سازمان جهانی امداد رسانی را به قصد کمک به اطفالی که در جنگ و بلایای طبیعی در سراسر دنیا مجروح شده اند بنیانگذاری کرد. بعضی دستهایشان، پاهایشان، چشمهایشان را از دست داده اند و بعضی صورت و پوست شان آسیب دیده است. من الیسا را از سال ۲۰۰۲ میشناسم و هر دفعه که با او ملاقات نموده ام و حرف زده ام، به این پی برده ام که کارهایی که در زندگی ام انجام داده ام قابل توجه نبوده اند. الیسا یک الگوی قابل قدر است. ما در حال ایجاد یک کانال اختصاصی برای وی در وومن انکس هستیم. بنا زنان میتوانند از سراسر دنیا در مورد ماموریت و اهداف وی آگاه شوند.


 


ما مدتی را در خانه سپری نمودیم، با بچه ها صحبت کردیم، از آنها خواستیم تا علایق شخصی شان را بازگو کنند و احساسشان را از اینکه در آمریکا هستند بیان کنند از علاقه اشان به الیسا و قدردانی از اینکه بهبود یافته اند. هر بچه ای که توسط الیسا مونتانتی کمک شده است داستانی برای خود دارد. هر طفل آینده ای برای خود داشته و در جامعه ما فعالانه سهم میگیرد. این بسیار ضروری است تا آنها را با بهترین ابزار مجهز کنیم ، تا در زندگی شخصی و تجاری خود موفق باشند. هر طفل پیام آور حسن نیت آمریکا در کشورهایی است که اغلب در حال جنگ با آمریکا و دیگر کشورهای توسعه یافته هستند. 


در مارچ ۲۰۱۱، سی بی اس دو اپیسود اول  را به نام” داشتن یک طفل در عین زمان “ به مدت ۶۰ دقیقه  پخش کرد که کار الیسا مونتانتی و یک پسر بچه از عراق به نام واد بود. بسیار مهم است که این اپیسود را تماشا کنید تا اهمیت کار الیسا مونتانتی را بدانید. و مهم است تا کتابش را بخوانید. من با تو خواهم ایستاد و یک گام را به جلو به دنیای الیسا میگذارم تا بچه هایی را که او هر روزه کمک میکند ببینم.



الیسا مونتانتی یکی از سفیران پیشتاز ایالات متحده آمریکاست. او ارتباط بین صدها طفل آسیب دیده را از کشورهایی مانند نپال، عراق، افغانستان، هایتی، بوسنی، سیرالئون و غیره و همچنین داکتران و نهادهای متخصص آمریکایی را هماهنگی نموده که عشق و آینده را برای آنها به ارمغان می آورد. 


ما هم اکنون استراتژی را به پیش می بریم تا نهاد امداد رسانی جهانی از حمایت و کمک وسیعتری برخوردار شود، بنا رشد بهتری داشته باشد. در آینده اگر شرایط به ما اجازه دهد، من مایلم فرصتی را پیدا کنم تا اطفال و خانواده هایشان را در صفحه فیلم انکس و نرم افزار آموزشی اگزامر معرفی کنم تا داستانهایشان را برای ما بازگو کنند و این کار بخشی از درآمد آنها در آینده شود. آنها میتوانند بعنوان نویسنده در صفحه  فیلم انکس  و یا انکس پرس و دیگر صفحات اجتماعی کار کنند.



ساخت مکاتب انترنتی در افغانستان فیلم انکس را به مسیر موازی که الیسا پیش میبرد خواهد رساند. فیلم انکس در آسیای مرکزی و جنوبی فعالیت دارد و همچنین در کشورهایی که  به سازمان امداد رسانی جهانی و کمک الیسا نیاز دارند. فیلم انکس و صفحه اش وومن انکس، میتواند حمایت و تقویت سازمان امداد رسانی جهانی را فراهم سازد. فیلم انکس همچنین میتواند اطفالی را که آسیب دیده اند با آموزش تجارتی که در زندگی به آنها کمک میکند، حمایت کند. کار و تلاش الیسا با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست. اما فیلم انکس میتواند بدون توقع به آنها در تحصیل و تجارت در بخش رسانه اجتماعی، فیلم سازی و بلاگ نویسی کمک نماید. 


برای معلومات بیشتر در مورد GMRF، لطفا به صفحه آنها در فیلم انکس و وب تی وی مراجعه نمایید.  


For further information on GMRF children, please visit their website and Film Annex Web TV.




About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160