افغان سیتادل در آسیای مرکزی٫ و آموزش دیجیتالی

Posted on at


شاگردان عزیز


در هفته گذشته در صنف کمپیوتر لیسه امیر علی شیر نوائی صنوف جدید بلاگ نویسی به راه انداخته شد و شاگردان زیادی خود را در این صنف ثبت نام کردند، این شاگردان بعد از فراگرفتن سایت های مختلف چون yahoo, gmail, twitter  و طرز استفاده از انترنت برنامه بلاگ نویسی را روی دست گرفتند و به زودی بلاگ های شان را در شبکه رسانه ایی اجتماعی فیلم انکس به اشتراک خواهند گذاشت.


شرکت نرم افزاری  افغان سیتادل با برنامه های که در هرات و کابل به راه انداخته است، توانسته تا بسیاری از افراد به خصوص  جوانان را با افراد مختلف در سرتاسر افغانستان و جهان از طریق سایت های مختلف اجتماعی با هم ارتباط دهد. بر علاوه در پهلوی آن، این اشخاص می توانند از روی استعدادی که دارند آنچه را فکر میکنند به دیگران انتقال دهند و از افکار دیگران نیز بیشترین استفاده را ببرند. .فیلم انکس و افغان سیتادل این پروژه را برای این آغاز نموده اند که این بهترین فرصت برای زنان است تا بتوانند نظریات ، افکار ، زبان ، فرهنگ و رسم و رواج شان را بین هم از مناطق مختلف به اشتراک بگذارند.



فلم انکس شبکه یی است که محتویات آن توسط استفاده کننده گان آن تولید میشود و زنان فیلم ساز از کشور های مختلف نظریات خویش را به شکل جهانی نشر می کنند. این محتویات شامل بلاگ های مختلف از نوع تحصیلات، تجارت، فعال گرایی، خبر، قصه گویی، فیشن، سیاست، اقتصاد، زنان، رسانه ها، اجتماعی، محیط زیست و غیره می شود. که در سایت های اجتماعی دیگر به نشر میرسد. و همچنان فیلم سازی نیز در سایت اجتماعی فیلم انکس ساخته میشود.


فیلم انکس از سایت های بسیار مشهور در سطح جهان بوده که بیش از سی میلیون  نفر بیننده و سی صد هزار نفر اشتراک کننده دارد. فعالیت هایی که در این سایت انجام می یابد فیلم سازی و مقاله نویسی و هم چنان اشخاص بیننده نیز در این سایت با مشاهده کار کرد های دیگران میتوانند کسب درامد آنلاین داشته باشند. اشتراک کننده گان در سایت فیلم انکس از طریق فیلم های ساخته شده و مقاله های خود میتوانند کسب درآمد نمایند.


 


شرکت افغان سیتادل که یک شرکت نرم افزاری است با ایجاد 40 مرکز IT یا تکنالوژی معلوماتی که 9 تای آن تا به حال  در هرات در مکاتب دخترانه شهر فعال شده٫ توانسته است تا استعداد های زیادی را پیدا نماید و برای دختران فرصتی بدهد که از تکنالوژی استفاده به عمل آورند، این امر باعث شده است تا بسیاری از آنها استعداد شان را در بلاگ نویسی، به اشتراک گذاری و فیلم سازی بروز دهند. برعلاوه آنها میتوانند به اندازه فعالیتی که در این سایت دارند به صورت آنلاین کسب درامد نمایند که می تواند در اقتصاد فامیل های شان نیز تاثیر گذار واقع گردد.


آنهایی که در بخش فیلم سازی مهارت دارند یا این که فیلم ساز هستند میتوانند با گذاشتن فیلم های شان در این سایت فیلم های شان را جهانی کنند که ما را نسبت به آینده سینمای افغانستان نیز خوش بین نموده است. صنف سناریور نویسی که چندی قبل از طرف شرکت افغان سیتادل در هرات در لیسه های محجوبه هروی و امیر علی شیر نوائی برای دختران برگزار شده بود بعد از اتمام برنامه خود توانسته اند شاگردانی حرفه یی را در بخش فیلم نامه نویسی آموزش دهد، این برنامه برای این بوده است که فیلم های افغانی بنابر بی کیفیت بودن فیلم ها و داستان های شان در سینمای جهانی هیچ جایگاهی نداشته اند، باشد که به راه اندازی چنین برنامه هایی کمک شایانی را در عرصه سینمای افغانستان و بهبود زنده گی اجتماعی زنان کند.


 


در این هفته باز هم رقیه اکبری با داشتن بلند ترین امتیاز ویژه (boze score) از لیسه امیر علی شیر نوائی بحیث شاگرد ممتاز محسوب میشود.




About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160