مصاحبه همرای فاطمه عباسی در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی در افغانستان

Posted on at


 


فاطمه عباسی یکی از شاگردان لایق لیسه هاتفی ولایت هرات میباشد. فاطمه در صنف یازدهم این مکتب درس میخواند. او علاقه زیادی به یاد گیری کامپیوتر و استفاده از اینترنیت دارد.


در اینجا مصاحبه کامل فاطمه را که در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی بحث نموده است را میتوانید بخوانید:


 


ب. انکس:  ایا در شبکه های اجتماعی حساب دارید؟ آنها برای چی منظوری به کار میبرید؟


ف.ع: بلی , سایت های اجتماعی دارم بخاطر برقرار کردن یا ارتباط  با جهان استفاده میکنم تا مردم جهان بدانند که مردم افغانستان هم میتوانند ارتباط برقرار کنند و برای پیشرفت خود از سایت های اجتماعی مانند توییتر , لینک ان , فیس بوک , جی میل , یاهو میل, تمبلر , فلم انکس و غیره استفاده کنند. 


ب. انکس: چگونه نویسندگی را در شبکه فلم انکس تجربه کرد اید؟


ف.ع: خیلی عالی است نویشتن در فلم انکس من تجربه زیادی بدست آوردم از نویشتن در فلم انکس مقاله مینویسم وارد سایت فلم انکس میگذاریم به سایت دیگر به اشتراک میکذاریم وبه بلاک نویسی مهارت پیدا کردم که به آسانی میتوانم بلاک بنویسم وبه فلم انکس اندازم . 


 انکس: تا  چی اندازه برنامه شبکه بانوان انکس در قالب ساختن مرکز های انترنتی در مدرسه های برای شما مفید بوده است؟


ف.ع: توسط این پروژه من آشنایی پیدا کردم به انترنت , کمپیوتر , برنامه های کمپیوتر مانند آفیس , ویندوز وسایت های اجتماعی که شامل  انترنت میشود خیلی برای من مفید بود و توسط این پروژه به سناریونویسی آشنای کامل پیدا کردیم به بلاگ نویسی که وارد سایت فلم انکس کنیم خیلی پروژه ی عالی است. 


ب. انکس: به چی مضمون های بیشتر علاقهمند هستید و چرا؟


ف.ع: کورس های که تا حال تعقیب کردم بیشترین کورس که لذت بردم کورس انترنت بود چون کلا به انترنت آشنای کامل پیدا کردم قبلا از انترنت چیزی نمیفهمیدم حالا خیلی عالی و پیشرفته از طریق انترنت وارد سایت های اجتماعی میشوم که قبلا به گفته بودم. 


ب. انکس: چی  مضمون های برای شما بیشتر دشوار بوده اند؟ چرا؟


ف.ع: بین کورس های که تا حال تعقیب کردم مشکل ترین آن کورس کیمیا است بخاطریکه فورمول زیاد دارد و هیچ قابل درک من نمیباشد. 


ب. انکس: چی کتابها و مقاله های را با یک هدف ویژه در جریان سال جاری خوانده اید؟


ف.ع: در جریان این سال من کتاب ها و مقاله های زیادی مطاله کردم به خصوص کتاب های مکتب و همین برداشت که کردم خیلی مفید بود به عرصه درس های مکتب من. 


ب. انکس: در پنج سال آینده برای خود چی جایگاهی را قائل هستید؟


ف.ع: من خودرا در 5 سال آینده به مقام خوب میبینم یک آینده روشنی به خود میبینم . 


ب. انکس: وقت های فراغت خود را چگونه میگذرانید؟


ف.ع: از زمان خود به درس خواندن استفاده میکنم , به بلاگ نویسی استفاده میکنم هرثانیه که از تایم میگذرد خیلی مهم است باید زمان را هیجوقت از دست ندهم که دوباره بر نمیگردد. 


ب. انکس: در صورت امکان دوست دارید به کجای جهان سفر کنید و چرا؟


ف.ع: اگر بتوانم سفر کنم درجهان به امریکا است بخاطریکه امریکا یک کشور پیشرفته است از هر لحاظ و به دوست دارم به آنجا تحصیل خود ادامه بدم 


ب. انکس: ایا تا حال مقاله یا بلاگ نوشتید؟ مقاله ها در چی مورد بودند؟


ف.ع: بلی من تعدادی زیادی مقاله و بلاگ نویشته کرده هستم و بلاگ هایم به فلم انکس انداختم ودرباره انتخابات و اوضاع افغانستان و دیگر موضوع بوده است. 


ب . انکس : خودرا به سه جمله تعریف کنید؟ و آیا تاحال بازی کردید وکدامش بیشتر دوست دارید؟


ف.ع: دختر کنجکاو درهمه علوم جهان و سیاست , شاعر و نویسنده هستم و یک خوش اخلاق هم هستم با همه مردم. من به طفلیت با دوستانم زیاد بازی میکردم اما حالا به باز های که علاقه دارم مهترین آن والیبال است.



About the author

herat-womensannex

Herat Digital Citizen Fund is subpart ofDigital Citizen Fund based in NYC. Digital Citizen Fund.com is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts…

Subscribe 0
160