جمهور اسلامی افغانستان

Posted on at


افغانستان یک کشور اسلامی میباشد که در قلب آسیا موقعیت دارد. که استقلاش را بعد از جنگ ها و کشتار های زیادی  در دوره امان الله خان سال ۱۹۱۹ میلادی از شوروی وقت بدست آورده است. و دارای آب و هوای نرم و دلپذیر میباشد. که صادرات آن را پوست٫ روده و میوه خشک تشکیل میدهد. و همچنان معادن طلا٬ نقره٫ زمرود٫ نمک٫ ذغال سنک ... در نقاط مختلف افغانستان وجود دارد. مردمی که در این کشور زییایی کوهستانی زندگی میکنند بسیار شجاع٫ مهربان و مهمان نواز اند. افغانستان یک کشور کوهستانی می باشد که کوهای مشهور آن بنام های کوه هندوکوش٬ کوه بابا٬ فیروز کوه٬ کوه سلیمان٬ سیاه کوه ... میباشد.



 


و همچنان دریای سرشاری دارد که دریای های مشهور آن٫ دریایی آمو٬ دریایی پنجشیر٬ دریایی هلمند٬ دریایی کابل میباشد. افغانستان یک کشور زراعتی میباشد که مهمترین راه برای پیشرفت اقتصاد یک کشور زراعت آن میباشد که افغانستان هم این را شکر خدا دارد. افغانستان کشوریست که دارای تاریخ بیش از ۵۰۰۰ سال میباشد. و حدود اربعه آن کشور های اسلامی میباشد که طرف شمال آن جمهوری اسلامی تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان و طرف شرق آن پاکستان به طرف غرب آن ایران میباشد.


 


دین مردم افغانستان دین مقدس اسلام میباشد و بیرق آن متشکل از سه رنگ میباشد که سرخ٫ سیاه و سبز میباشد. در افغانستان اقوام مختلف همچون پشتون٬ تاجیک٫ ازبک٬ هزاره٬ بلوچ و نورستانی ... زندگی میکنند. و همچنان مردم آن زبان های مختلفی را صحبت میکنند که مشهورترین آن پشتو و فارسی میباشد. و همچنان افغانستان دارای ۳۴ ولایت می باشد که پایتخت آن شهر زیبای کابل میباشد. و شهرهای مشهور افغانستان هرات٬ بلخ٬ کابل٬ جلال آباد و کندهار میباشد.


 


همچنان ما افتخار میکنیم که مسلمان هستیم و از افغانستان عزیز میباشیم.


تشکر


عنایت الله مایار



About the author

Enayatullah

Enayatullah Mayar is born in 1992/8/12,He is graduated from Sultan Ghiyasudden Ghuri High school , and right now He Student of Engineering "Civil Department" faculty. also he is Social media officer and pashto language translator in "ACSC" herat branch.

Subscribe 0
160