فصل زمستان

Posted on at


فصول چهارگانه سال که هر کدام زیبایی، طراوت و شادابی را به انسان ها و زمین میبخشد، یکی از موهبت های خداوند به بندگانش می باشد که در راستای بهتر زندگی کردن خود از آن به نحو خوبی استفاده نمایند.


اما از میان این فصول، فصل زمستان در افغانستان و در میان مردم این کشور رنگی را به خود میگیرد که کمتر مجال دیدن این همه خوبی ها و برکات زمستان میسر میشود.


افغانستان به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خویش از اقلیم سرد سیر بر خوردار بوده و مناطق این کشور، کوهستانی و دشوار گذر میباشد که این مساله مشکلات فروانی را برای مردم در فصل زمستان بوجود آورده است.



چنانچه در سالهای گذشته بارش برف و باران سنگین موجب قطع شدن راهای مواصلاتی و جاری شدن سیلاب های شدید شد که بر اثر آن صدها تن کشته و مجروح شدند، منازل بسیاری از مردم ویران شد و تعداد زیادی با قحطی روبرو شدند.


طوریکه همه میدانیم بیشتر مردم عزیز مان در زیر خط فقر زندگی میکنند و وضعیت اقتصادی نا مطلوب دارند؛ بدون تردید افزایش قیمتها موجب خواهد شد که مردم قدرت تامین نیازهای اقتصادی شان را نداشته باشند.


اکنون در فصل زمستان قرار داریم و این فصل همچنان تا حد اقل دو ماه دیگر با سردی اش باقی است . بسیاری از راهای مواصلاتی قطع میشود و به دلیل نبود بندها، سیلابهای ویرانگر را در زمستان و بهار پدید می آورد که بر اثر آن خسارات مالی و جانی را هر ساله در بخش های کشور شاهد هستیم.




About the author

saremehazimi

Saremeh was born in Herat,Afghanistan. she is student in Herat university faculty of computer since.

Subscribe 0
160