فناوری نوین, رسانه های دیجیتالی و دسترسی همگانی - بخش دوم

Posted on at


ظهور و همگانی شدن رسانه های دیجیتالی رسانه های سنتی را به عقب رانده است و در موارد از پیشرفت شان کاسته اند و یا مانع پیشترفت شان گردیده اند. گرچه برخی بر این باورد اند که رسانه های دیجیتالی و سنتی هر یک طرفداران و علاقه مندان ویژه خود را دارند و هیچ یکی نخواهند توانست که دیگری را بصورت کامل از رده خارج کنند, اما برخی ها همین امروز را نیز کافی میدانند تا افزایش محبوبیت رسانه های دیجیتالی و کاهش محبوبیت رسانه های سنتی را شاهد باشم که نوید آینده بدون رسانه های سنتی را میدهد.



هر روز که میگذرد رسانه های دیجیتالی ابزارهای تازه ای را در خدمت میگیرند, تا حضور خود را هرچه بیشتر در بین مردم گسترش دهند و سهولت های بیشتری را نسبت به رسانه های سنتی برای مردم فراهم کنند. رسانه های دیجیتالی توانسته اند تا خود را با ابزارها, شیوه ها و نیازهای بسیار زیاد دیگری هماهنگ کنند و دسترسی به خود را نیز آسان.



گوشی های همراه یکی از نمونه های خوب این ابزارها  اند که میتوان به آنها اشاره کرد. این گوشی ها با فراهم آوری خدمات متفاوت نقش دستگاهای چندین کاره را بازی میکنند که سهولت های فراوانی را درعرصه های متفاوت ارتباطات, خبررسانی, استفاده از ابزارهای جانبی و غیره را فراهم میکنند که به یک نیاز جدی در زندگی بشر امروزه تبدیل شده است و بیشتر مردم در سرتاسر جهان به آنها دسترسی دارند. این گوشی ها توانسته اند که خدمات متفاوتی را ارائه کننده که آگاهی انسانها, دسترسی شان به موضوع ها و کارایی هرچه بیشتر شانرا افزایش دهند. بنابراین گسترش کاربرد گوشی های همراه, گسترش جهان دیجیتالی و در نتیجه گسترش رسانه های دیجیتالی را به دنبال دارند.



رسانه های دیجیتالی توانسته اند که به سرعت طیف گسترده ای از مردم را به خود جذب کنند, دامنه حضور خود را گسترش دهند و بسیار به آسانی دسترسی کاربران را فراهم کنند. این آسانی دسترسی, تنوع و حجم بسیار بالای موضوع های دیجیتالی سبب گردیده است تا کاربران دیجیتالی نیز به همین ترتیب گسترده و متنوع باشند یعنی با در نظر داشت هر بحث میتوان صدها, هزارها و گاهی به ملیون ها موضوع پیدا کرد. به بسیار ندرت میتوان به چیزی دست یافت که در رسانه های اجتماعی روی آن ده ها و صدها صفحه محتوا وجود نداشته باشد. از این لحاظ رسانه های اجتماعی بسیار غنی اند. 



میتوانید بخش نخست این مقاله را ای این نشانی بخوانید: http://www.filmannex.com/posts/blog_show_post/83301/83301


دوستهای عزیز لطف کرده برای دریافت مقاله های بعدی من به صفحه من در تارنمای فلم انکس عضو شوید. 



About the author

160