پـایـان ســـال تـحصــیلـی

Posted on at


با گذشت زمان عمر انسان هم کوتاه می شود , زندگی ها می گذرد و هر روزی که تمام می شود یکی از چانس های زندگی مان هم تمام می شود, باید سعی کنیم تا زندگی مان را با موفقیت پشت سر بگذرانیم , باید تلاش بورزیم تا همیشه موفقیت ها از آنِ  ما باشد.



من هم همانند هر فرد این جامعه مکتب خود را با بسیار خاطره های زیبا و به یاد ماندنی با درجه ی سوم به پایان رسانیدم . بعد از فراغت از مکتب مثل بقیه امتحان کانکور دادم ؛ اما خوب گاهی قسمت به خواست خود سرنوشت را برایمان رقم میزند و متاسفانه در رشته هایی که مورد علاقه ام بود نتانستم کامیابی را برای خود بدست بیارم در ضمن آنکه امتحان کانکور دادم یک امتحان آزمایشی هم در انستیتیوت تکنالوژی افغان هم دادم و بهترین رشته یی که داشت رشته ی کمپیوتر ساینس بود و من هم آنرا انتخاب کردم و خوشبختانه بگویوم یا.... در آنجا با نمره ی بالا کامیاب شدم و درس هایمان در سال 1391 آغاز شد.


در سمستر اول تمام مضامین عمومی بود و من هم برای امتیاز بالا کوشش زیاد کردم که همان طور هم شد و اول نمره ی انستیتوت منتخب شدم و در آخر امتحان انتخاب رشته بود من هم رشته ی دیتابس را انتخاب کردم رشته یی که اصلا در موردش  آگاهی به خصوص نداشتم.


با گذشت مدتی از انتخابی که کرده بودم بسیار پشیمان شدم چون آن چیزی که من از کمپیوتر ساینس برای خود فرض کرده بودم با آن چیزی که درس هایمان می گفت کاملا از زمین تا آسمان با هم فرق داشت.


اما چاره چی بود؟


هیچ.



باید چیزی را که اصلا علاقه نداشتم را یاد می گرفتم همین بود که من از درس خواندن رشته  ی کمپیوتر ساینس دل سرد و دل زده شده بودم .


خوب اتفاقی بود که افتاده بود و باید درس می خواندم و بلاخره سمستر دوم و سوم و چهارم با خیر خوبی تمام شد و با رتبه ی چهارم از رشته ی کمپیوتر ساینس انستیتیوت تکنالوژی افغان با مدرک دیپلوم فارغ التحصیل شدم.


انیستیتتوت تکنالوژی افغان یا AIT  یکی از انیستیتوت های است که تحت وزارت معارف افغانستان می باشد و سنگ تهداب این انیستیتوت توسط محمد فاروغ وردک نهاده شد.


AIT  دارای رشته های تعمیرات, برق, ماشین, موتر و ساختمان می باشد که هم از صنف دهم و هم از صنف 13هم شاگرد می پذیرد.



دیپیارتمنت رشته ی کمپیوتر که در سال 1390 آغاز به فعالیت کرد و در سال 1392 اولین فارغین خود را در بخش کمپیوتر تقدیم با جامعه کرد.


AIT در حال تغییرو ترمیم می باشد تا شاید در سال های آینده به پوهنتون تبدیل شود.


AIT همه ساله شاگردهای بیشتری را جذب می کند و میتود درسی آن هم سویه ی پوهنتون کابل می باشد و تمامی درسهای آن در هر بخشی که باشد بیشتر عملی کار می شود تا شاگردان را با رشته یی که می خوانند عملا عیار بسازند.


اگر انیستیتوت هایی همانند AIT  ایجاد شود تعداد بی نتیجه های امتحان کانکور کمتر می شود و شاگردان می توانند در نهاد های دولتی به تحصیل خود ادامه بدهند.


زهرا نزهت


 



About the author

zahranazhat

She is living in Kabul_Afghanistan. She is studying computer programming and website design and database developing in AIT(Afghan Information Technology). She has got her diploma of English language in 2009. She really likes art such as: Painting and music.she went to art class about six month but because of her…

Subscribe 0
160