پیدایش فوتبال

Posted on at


فوتبال یک از ورزش هایی است که که در بین مردم شهرت بسیار دارد و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.



طبق گزارشات و معلومات فوتبال ورزشی است که تقریبا سه هزار و چهار صد سال 3400 قبل از میلاد در کشور چین بین مردم رایج بوده است. در ابتدا توپی که آنها استفاد میکردند از جنس چرم بود که بین آن را با موی اسب و یا بعضی حیوانان دیگر پر میکردند.


 باستان شناسان بعد از تحقیقات زیادی ثابت کردند که بعد از کشور چین این بازی در بین مردم مصر هم معمول بوده است و هم چنان باستان شناسان از کشور یونان مجسمه یی را پیدا کردند که یک توپ روی زانویش قرار داشت که این نشان دهنده ی اینست که بازی فوتبال در این کشورها از بسیار قدیم ها معمول بوده است و در بین مردم علاقه مندان خاص داشته است.



فوتبالی که امروزه ما و شما شاهد آن هستیم و به این شکل بازی  می کنیم در ابتدا در کشور انگلستان بوجود آمد.در سالهای اخیر قرن 19 فوتبال طرفداران خاص خود را پیدا کرد.در بعضی کشورهای اروپایی در پوهنتون ها و مکاتب این بازی در میان شاگردان به را انداخته می شد و جوانان بیشتر به این بازی روی آوردند که در سال 1846 یک سلسله مقررات و قواعدی را به نشر رساند که این قواعد از طرف کشورهای دیگر نیز پذیرفته شد.


حدودأ 120 سال قبل اولین مسابقه ی رسمی فوتبال در بین کشورهای انگلیس , اسکاتلند , ایرلند و ولز دایر گردید که با 12 باشگاه آغاز گردید.در سال 1904 میلادی شخصی به نام ربوت گرین و هریشمن برای نخستین بار فدراسین فوتبال را در شهر پاریس تاسیس گذاری کردند.



اولین دوره ی جام جهانی فوتبال در سال 1930 در کشور اروگوئه دایر شد که جام طلایی این مسابقات بنام پشتیبان این بازی بنام ژول ریمه مشهور بود.


ژول ریمه شخصی بود که به بازی فوتبال علاقه  ی بسیار داشت به همین خاطر اتحادیه فوتبال را در کشور فرانسه تاسیس کرد و در قرن 20 به حیث رئیس فدراسیون فوتبال منتخب گردید و برای ایجاد مسابقات جام جهانی سفرهای زیادی به کشور های خارجه داشت.


سرآغاز بازی فوتبال داستان جالب و شنیدنی دارد:


در سال های گذشته که هر کشور بالای کشور دیگر تجاوز میکرد, کشور انگلستان هم تحت استعمار فرانسه بود و فرانسه چندین دفعه بالای انگلیس تجاوز میکرد و مردم آنجا را به قتل عام میرساند , ولی وقتی در یکی از مناطق انگلستان شورش بردند اهالی آن منطقه مقاومت سختی از خود نشان داند و موفق به شکست فرانسوی ها شدند تا جائیکه قومانده آنها را کشتند و دیگر عساکر فرار کردند و بعدا مردم انگلیس از خوشحالی زیاد سرهای بریده شده ی آنها را زیر پا کرده و با آن بازی میکردند



که روز به روز محبوبیت بیشتری در بین مردم بوجود آمد و همیشه با سرهای بریده شده فوتبال میکردند و اما با گذشت زمان با کمبود سر مواجه شدند و توپی ساختند که از لحاظ و سایز و اندازه پدر توپ های امروزی به حساب می آید.


زهرا نزهت



About the author

zahranazhat

She is living in Kabul_Afghanistan. She is studying computer programming and website design and database developing in AIT(Afghan Information Technology). She has got her diploma of English language in 2009. She really likes art such as: Painting and music.she went to art class about six month but because of her…

Subscribe 0
160