فیلم انیمیشن "یخ زده" برنده جایزه گلدن گلوب

Posted on at



فیلم انیمیشنی "یخ زده یا ملکه برفی" جایزه کره طلایی یعنی گلدن گلوب را از آن خود نمود که این فیلم یکی از 3 فیلم اشتراک کننده در جشنواره گلدن گلوب این سال بود، دو فیلم دیگر بنام های The Croods  Despicable Me 2  بودند. روسا و کاگردانهای کمپنی  Chris Buck and Jennifer Lee با استقبال گرم جایزه را قبول کردند.



Chris Buck and Jennifer Lee


خلاصه داستان :Anna یک دختر خوش بین و نترس که همراه جوانی بنام Kristoff یکجا شده و راهی یک سفر حماسی میشوند. وضعیت سرما همانند کوههای اورست بوده و آدم برفی جالبی نیز بنام Olaf با هردو آنها همکاری مینمایند تا خواهر Anna یعنی Elsa را پیدا کنند، قدرت یخ سازی Elsa کل قلمرو پادشاهی را در زمستان همیشگی به دام انداخته. شاید جالبترین موضوع درباره فیلم انیمیشنی Frozen این باشد که اصلا اشخاص منفی درین فیلم نیست، نه نامادری بدکردار، نه جادوگر شرور، و نه... کارگردانی و فیلمنامه نویسی این فیلم را، Jennifer Lee و استاد انیمیشن، Chris Buck در عهده داشتند، و توسط شخصیت های ساخته شده است که عشق خالصانه ای نسبت به کارتون هایی مانند little mermaid و Beauty and beast دارند و  این فیلم یعنی Frozen را به روح و زیبای بسیار تولید نموده اند. سبک این  فیلم بصورت انیمیشن موزیکال است. که با ترانه های زیبا و روش رقص و آواز توانسته به مفهوم تصاویر و جلوه ها روح بهتری ببخشند، زیراانیمیشن های امروزی همراه با گرایش 2 یا 3 ترانه ی زیبا در فیلم میباشند، زیرا این طور بیشتر شادی بخش و درخشان به نظر میرسد. داستان این فیلم نیز چنان پیچیدگی ندارد و سیر داستان سخت نبوده و همواره مملو از زیبای و جذابیت های تصویری هستند. این فیلم جز شاید آثار بزرگ شرکت Walt Disney Animation  نباشد اما آنقدر خوب است که توجه بینندگان بزرگ و کوچک را به خود جلب کند. و این پنجاه وسومین فیلم انیمیشن شرکت دیزنی میباشد که این شرکت یکی از غول های ساخت بهترین انیمیشن ها در جهان به حساب میاید.






About the author

jamil-yosufi

I tell stories. Sometimes those stories take the form of a documentary or music video, sometimes they’re in the form of a short film. JAMIL YOSUFI (born August 2, 1988) is an Afghan film director, DP & Visual FX , 3D Artist. He is a freelance filmmaker, director, Visual FX…

Subscribe 0
160