اینرنت و رسانه های اجتماعی در افغانستان

Posted on at


اینترنت یکی از راه های با ارزش و مفید برای پیشرفت جامعه ی بشری بوده. تاکنون از زمانی که اینترنت به وجود آمده شاهد هستیم که انسان هایی که در این کره ی خاکی زنده گی میکنند روز به روز در حال ترقی و پیشرفت هستند با استفاده از این شبکه ی جهانی توانستند  با همدیگر درهر نقطه ی زمین که هستند رابطه برقرار کنند نظریات خود را به اشتراک بگذارند. و سطح علمی خود را پیشرفت دهند.



و اما هم اکنون در جامعه ی ما کشوری که از نظر اقتصادی ضعیف است و همراه با این مشکل مشکلات زیاد دیگری وجود دارد که باعث شده جامعه ی ما به تناسب دیگر کشور ها از پیشرفت باز بماند. جوانان آن علاقه مند هستند تا همانند دیگر کشور ها از لحاظ تحصیلی ترقی کنند. یکی از راه های عمده ی آن دسترسی به اینترنت و دیگر روش ها میباشد تا بتوانند بهتر و مفید تر مشکل شان را حل نمایند و نظریات شان در سطح کشور و جهان مطرح شود.



.از زمانی که شاگردان به صنف فلم انکس اشتراک میکنند هر روز علاقه مندیشان نسبت به این صنف زیادتر میشود٫ و با این مشکلات فراوانی که دارند باز هم به صنوف حاضر میگردند.


در جریان این هفته آموزش اینترنت برای شاگردان صنف آغاز شد و تمام شاگردان با علاقه مندی زیادتر برای خود حساب ساختند. و همچنین برخی از موارد و جزئیات جی میل برایشان آموزش داده شد و مقاله  های خود را روزانه به صنف آوردند و از روزهای هفته روزهای تاق بهترین مقاله ها در صنف معرفی شد٫ از جمله شاگردانی که بسیار زیبا مینویسند و مقاله هایشان همیشه جز بهترین مقاله های صنف میباشد یلدا نیک سرشت و خموش فراهی" سحر و میترا از تایم اول. مائده صالحی و شبانه از تایم دوم و هم چنین شاگردان زیاد دیگری هستند که بسیار زیبا مینویسند. از دیگرتایم ها که  این امکان وجود ندارد تا اسم تمام کسانی که خوب مینویسند را ذکر کرد.



شاگردان این صنف بسیار خرسند هستند از اینکه از طرف بنیاد بانوان انکس و هم چنین دفتر افغان سیتادل بخاطر راه اندازی این صنف از اینکه میتوانند چیزهای زیادی را از این صنف بیاموزند و درآمدی داشته باشند و مشکلات و افکار خود را از این به بعد با دیگران به اشتراک بگذارند٫ و سطح علمی خود را بالا ببرند. وهم چنین هر روز ده دقیقه ی آخر صنف شاگردان سعی کردند تا مقاله های خود را در برنامه ی ورد و وردپد تایپ کنند و بیشترین مقاله هایی که مینویسند عنوانشان در رابطه با مشکلات جامعه و زنان میباشد. و در هفته ی جدید سعی در آموزش فلم انکس و دیگر سایت های اجتماعی داریم.



برای دیدن مقاله های قبلی من میتوانید په پیوند زیر بروید: http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160