آینده افغانستان در سال 93

Posted on at


امروزه در گوشه, گوشه کشور بحث ازنتیجه انتخابات است. در ادارات دولتی, پوهنتون ها, مکاتب ,کوچه ها وسرکها اشخاص نظریات ودیدگاههای متفاوتی نسبت به کاندیدا دارند وحمایت وپشتیبانی خود را اعلان می کنند. عده ای از مردم کشور ما نیز, بی تفاوت به کا ر وغریبی خود می پردازند که نباید اغلیت رابا اکثریت مقایسه کرد.

سوال در ذهن تک تک افراد در حال گردش است که چه کسی برنده ریاست جمهوری خواهد شد و بیشترین رائ راچه کسی ازان خود خواهد کرد.

گروههای مختلفی در در پشت پرده, کارهای قانونی و غیر قانونی را انجام می دهند تا شخص مورد نظر آنها کامیاب وبرنده شوند.تبلیغ ها, پیام ها ووعده های مختلفی به همه اقشار جامعه داده می شود.عده ی بسیاری امید فراوان دارند و سال 93 را سال خوشی برای کشور می دانند. جوانان کمپاینهای انتخاباتی خودرابا شوق وعلاقه فراوانبه پایان رساندند حتی در ولایات نا امن نیز تلاش ها وکوشش می کنند تا شخص مورد نظر شان بالای چوکی ریاست جمهوری نشیند.

اوضاع کشور در آینده هیچ مشخص نیست چون افغانستان از امتحان سختی گذشت.

طبعاًهمه مردم افغانستان خواهانصلح وامنیت دایمی هستند یعنی کاملا ازجنگ وفساد خسته شده اند مخصوصا فساد اداری,که از هر لحاظ مردم ما را تباه کرده است. این فساد به چوکی ریاست جمهوری برمی گردد که چگونه باید بااین امرزشت مقابله کند ولی گذشته از این حرفها همه مردم ما به اینده امیدوارند.

عده ای از مادر کلان ها به اساس تجربه ها ی خود به این عقیده هستند که برف باری های امسال در سرتاسر کشور حتی در ولایات گرم سیررابه فال نیک گرفته اندو نوید سال خوش را می دهند وسال 93 را سالی پربرکت می دانند.

انیشتن دانشمند یونان باستان می گوید:"همیشه اشخاص در باره هر قدمی که در زنده گی برمی دارند باید مثبت فکر کنند وهیچ گونه ترسی را به خود راه ندارند." هما نطوری که تجربه ثابت کرده است مردم از 2014 در هراس بودند و در این اندیشه بودند که با اغاز این سال مردم شورشی بر کشور غلبه خواهند کرد وبه اردوی ملی باور نداشتند اما حالا به ما ثابت شد که ما می توانیم در هر زمانی به اسوده گی زنده گی کنیم.

من می خواهم به همه جوانان, خرد و کلان نوید خوشبختی را دهم وبگویم: از هیچ گونه تشخصی در هراس نبا شند اگر افغانستان کنونی با ده سال قبل مقایسه کنیم خواهیم دانست در ده سال اینده پیشرفت ما دو چندان خواهد شد و افغانستانی ازاد و سربلند خواهیم داشت. به امید سر فرازی افغانستان مظلوم و ستم دیده.

تا یک افغان زنده است افغانستان زنده است.

برای خواند مطالب قبلی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:

http://www.filmannex.com/Ghouharshad



About the author

Ghouharshad

Ghouharshad High School is established in 1340 at the time of Zahir Shah in the middle of Herat city. The school is including 54 classes, 254 teachers, and about ten thousands of students who are studying in different shifts. Afghan Citadel Software Company equipped the school with an IT Class…

Subscribe 0
160