نقش صابون در زندگی ما

Posted on at


معمولا افراد روزانه با این ماده سرو کار بسیار دارند، تقریبا میشود گفت که در حال حاضر زندگی بدون آن دشوار است. هر روز بعد از رفتن به دستشویی و یا کار کردن مجبور هستیم از صابون استفاده کنیم، در غیر آن فوری به امراض مختلف گوارشی گرفتار میشویم، براستی در صابون چه چیزی وجود دارد که اینگونه باعث سلامتی و زندگی راحت تر شده است ؟ این سئوالی است که بطور مداوم ذهن من را مشغول نگه داشته است ؟


 


صابون  دارای مولکولهایی می باشد که بسیار دراز هستند و دارای دو سر می باشند، یک سر آن ها غیر قطبی بوده و اب را دفع میکند و سر دیگر آن قطبی و جذب کننده آب می باشد. و در اینجا نقش تعیین کننده برای زدودن چرک و میکروب تعیین میکنند. چرک متشکل از ذراتی جامد می باشد که در موجودیت مواد چرب به بدن انسان و یا لباس وی میچسبد و براحتی کنده نمیشود. حتی در صورت استعمال آب. در اینجا مولکول های صابون می باشند که با خاصیتی که دارند میتوانند براحتی چرک را از بدن و یا لباس افراد کنده و داخل آب کنند. 




صابون متشکل از موادی بسیار ساده است.  تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید مقداری چربی حیوانی مانند چربی گوسفند می باشد که مقداری سود به آن اضافه شود. بعد از ترکیب این دو ماده شما میتوانید از آن بعنوان صابون استفاده کنید. تنها تفاوتی که این صابون با صابون های تجارتی دارد این است که رنگ و بویی ندارد. صابون هایی که در کمپانی ها تهیه میشوند تنها تفاوتی که در آنها وجود دارد نسبت اختلاط مواد چربی و سود در آنها می باشد. همچنین  رنگ، رایحه و مقداری افزودنی های دیگر هم به آن اضافه میشود. 






About the author

160