Afghan Perspective on 60 Minutes,Cheerleader stuns crowd with half-court trick shot - CBS News Video_2

Posted on at


انسان دارای مهارت های بیسار زیادی است بشرط اینکه طریقه استفاده و نشاندادن این مهارت ها را  فهمیده از آن برای جلب توجه مردم استفاده کند.

امروز من درسایت خبری سی بی اس نیوز یک فیلم مستند را دیدم که یک گوشه از مهارت های انسان را به نمایش گذاشته است. من وا قعاً از دیدن این فیلم لذت بردم چون در این فیلم چند تن از ورزش کاران ورزیده امریکایی کارهای را انجام میدادند که از نظر من کارهای این ورزشکاران خارق العاده بود.

دراین فیلم مستند دو تن ازورزشکاران رشته کوه نوردی بودند که این بار مهارت شان را با سقوط از دره های به ارتفاع 400 فوت نشان میدادند.که وا قعا این کار شان نشان دهند جرئت زیاد ایشان بود من نیز بسیار حیرت زده شدم چون اولین بار بود که دیدم یک شخص از این ار تفاع بلند خودش را به پائین برتاب میکند.

البته این اشخاص قوانین ایمنی را کاملا رعایت میکردند و خود شان را با تناب های به طول 400 فوتی محکم بسته بودند. چون اگر آنها ایمنی را رعایت نکنند دیکر هیچ جای جبران اشتباه وجود ندارد. چون این دره بسیار عمیق که من دیدم مهال است که حتی جسد شخص یافت شود. هنین طور این شور وشوق آنها بعد از سقوط بسیار جالب و دلچسپ بود.

در ضمن یک دختر جوان که دررشته والیبال تمرین میکند و یکی  از محصلین درپوهنتون شهر می سی پی است نیز یک کار بسیار جالب را با توپ والیبالش انجام میداد.این دختر نوجوان که نامش اشری آرنول است میتواند با انجام یک حرکت نمایشی ملاق زدن توپ را به داخل جال بیاندازد که در نوع خود یک حرکت نمایشی بسیار جالب و بینظیراست. که من وا قعا ازاین حرکت نمایشی لذت بردم .

بنابر این به طور کلی میتوان گفت یک انسان دارای مهارت های زیادی است که از آنها استفاده کند. و همین طور انجام دادن اینگونه نمایشات برای یک کشور نیز به عنوان یک افتخار محسوب میشود. من مطمئن هستم که این افراد خود شان نتوانسته اند که به تنهای به این جایگاه ورزشی برسند .به این معنی که این اشخاص حتما حمایت فامیل ، اقارب و مهمتر اینکه حمایت کشور خود را به همراه داشته اند تا توانسته اند که در رشته های دلخواه ورزشی خود پیشرفت کنند و امروزه این چنین نمایشاتی را برای تمام مردم دنیا به اجرا بگذارند.

من مطمئن هستم که در کشور عزیز ما افغانستان نیز چنین استعداد های و جود دارد و حتی من گفته میتوانم که در افغانستان مردمی وجود دارد که توانایی انجام کارهای دشوارتر را دارا می باشند ولی صد حیف که زمینه رشد این استعداد ها مساعد نمیشود.

 در کشور عزیزما به خاطر ناامنی و عدم کاریابی جوانان مشکلات بسیار زیادی دامن گیر این مملکت و مردم عزیز ما شده است.امروزه اکثریت جوانان عزیز ما متاسفانه بیکار هستند حتی کسانیکه بعد از ختم مکاتب شامل پوهنتون ها شده و سپس توانسته اند با یک نتیجه بسیار خوب فارغ پوهنتون شود نیزامروزه بیکار اندو بسیار برای شان دشتوار است که بتوانند برای خود یک کار متوسط پیدا کنند.

همین طور اکثریت ورزشکاران ما بخاطر وضعیت مالی خراب و عدم حمایه دولت مجبور به ترک رشته های ورزشی شان شده اند. مطمئنا دولت دراین راستا کدام اقدام خاصی نکرده است ولی هنوز هم ورزشکاران عزیز ما نا امید نشده به تمرینات خود ادامه میدهند و در انتظار کمک های دولت اند تا بتوانند برای خود و کشور خود افتخار کمایی کنند. ما هم امید وارهستیم که دولت افغانستان با کمک های کشور های همسایه  در راستای کمک و تشویق جوانان عزیز کشور مخصوصا ورزشکاران گام های استوار و مفید بردارد تا این جوانان بتوانند همانند جوانان ممالک دیگر استعداد های شان را به تمام مردم جهان نشان دهند.

 

My topic is very interesting that I have written about a movie in CBS NEWS website at 60 minute program. There were some sport men  and women in this movie, they all have shown their Skill to all viewers from their sports.

There were two guys that they jumped to Deep valleys from a high place. It was very interesting when they were falling down to the valley. I enjoyed watching this film.  Of course, these people were fully safety rules. And their own yarn taut length of 400 feet. Meanwhile, a young girl practicing volleyball fields, and one of the students in the university town of CPU. I'm sure our beloved country Afghanistan have such talent. Even  more top talent but hundreds pity that this growth is favorable.



About the author

zakertanha

Zaker was born in Kabul Afghanistan on Thursday 02/21 AM 1992/06/09. he attended to Habibia high school. for studding knowledge. when war start in Afghanistan he went to Pakistan with his family. he studied computer programs and English language at kout institute in Pakistan. also he attended to TEAKWONDO club…

Subscribe 0
160