شناسایی و ارتباط فرهنگها با Die Welt- آخرین فیلم مستقل

Posted on at

This post is also available in:

هفته گذشته, من با الکس پیتسترا مصاحبه کردم, کارگردان فیلم Die Welt, فیلمی که در سری فیلمهای جدید/ کارگردانهای جدید در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شد.این هفته ما شروع به ویرایش ویدیو کردیم. به عنوان همکار فیلمساز برای اولین بار, پیتسترا یک داستان جادویی را با بازیگرا غیر حرفه ای شروع به ساخت کرد.موفقیت او به ارزش دادن به توجه و پیروی کردن بستگی دارد, و من معتقدم که به زودی درباره او بیشتر خواهیم شنید.

چیزی که من را در فیلم به خود جذب کرد داستان فیلم نبود که به نمایش گذاشته شد بلکه خود داستان پیتسترا بود.متولد شده از یک پدر تونسی و مادر آلمانی, پیتسترا تا زمانی که 20 ساله شد پدر خود را ندیده بود.یک روز او تصمیم گرفت تا به کشور تونس سفر کند تا پدرش و باقی اقوامش را ببیند.تجربه زندگی اش را کاملا زیرو رو کرد.بعد از آن او هر ساله به سفر کردن به تونس ادامه داد ومشتاق فرهنگ و رسم و رواج آن شد.چند سال بعد تصمیم گرفت تا یک فیلم جدید در محل اقامت خود بسازد.او شروع به تصویر برداری از یک فیلم مربوط به حال خود کرد که آهسته آهسته تمامی جوایز فستیوال ها را یکی پس از دیگری از آن خود کرد.متن داستان توسط او و پسر کاکایش نوشته شد, کسی که اکثر دیالوگ ها را نوشته بود.بعضی ها پیتسترا را به عنوان"neo-Tarantino"  میشناسند و  سکانس باز فیلم وصیت نامه ای است به همان وضعیت داستان.

 

چرا این داستان مهم است؟ اول, من به سمت آن کشیده شده ام, بخاطری که کاملا شخصی است.چیزی که بسیار مهم است یک جستجو برای شناخت تبدیل شدن به یک فیلم فریبنده و صادق حاوی با دیالوگ های جالب.این در برگرفته شده همراه راست نمایی یک نئوریالیسم ایتالیایی و و موج جدید فرانسوی در یک راه تاریک و پیچیده.دوم, من بسیار مجذوب این حقیقت شدم که پیتسترا تصمیم گرفت تا در تونس فیلمبرداری کند و رگ و ریشه اروپایی خود را با ریشه شمال شرق آفریقا ارتباط دهد.

باعث شد تا من درباره برنامه تحصیلی فیلمسازی فکر کنم که ما در کنار یکدیگر در فیلم انکس برای اطفال افغانستان میگذاریم.Die Welt لنزهای دوربین را به سمت جوانان تونس میچرخاند, کسانی که مشتاق اند تا رویاهای خود را به حقیقت مبدل کنند و از دام انقلاب گذشته کشور خود را رهایی بخشند.دیدن تصویربرداری فیلم در تونس و موضوعات مربوط به آن من را آسوده میسازد.من کنجکاو این هستم تا بدانم دختران و پسران افغان برای اینکه فیلم ساز شوند چه داستانهایی را خواهند گفت.خیلی عالی خواهد بود تا فیلمهای اختصاصی ساخته شده در افغانستان را ببینم.و البته برای جهان نیز بسیار مهم خواهد بود تا ببیند.

زمانی که من با کارگردان صحبت کردم, الکس پیتسترا و تهیه کننده اش, روسان بریمن, هر دوی آنها به من گفتند که آنها پخش فیلمهای آنلاین را برای فیلمهایشان کاملا تحت نظر دارند.این یک خبر خوب است, مخصوصا بخاطر اینکه نشان میدهد که فیلمسازان میخواهند داستان هایشان به جایی برسد که دیگران به آن دست یافته اند.

تا بعد....

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160