پرداخت از طریق گوشی های همراه و ساخت و ساز مکاتب توسط Women’s Annex

Posted on at

This post is also available in:

در کشور های در حال توسعه به ویژه افغانستان مردم استفاده از پول نقد را بر کارت های اعتباری ترجیع میدهند.در این کشور انتقال پول با خود یک سنت دیرینه است اما با رشد سریع فن آوری و ارتباطات دیجیتالی  دسترسی به خدمات دیجیتالی مالی یک ضرورت به نظر میرسد.انترنت میتواند بهترین گزینه ممکن برای مشوره دهی در مورد حسابهای مالی شما در هر زمان مورد نیاز باشد. اما در کشورهاییکه از سرعت پایین انترنت و برق ناپایدار رنج میبرند به چنین آسانی نیست.شبکه مبایل وسیله اساسی مردم افغانستان در امور روزانه و تجارتی است.در اکثر خانواده های افغانستان حداقل یک فرد گوشی همراه دارد.براساس دشواری ها و چالش های ناشی از خدمات مالی, سیستم پرداخت از طریق گوشی همرا چند سال پیش در افغانستان راه اندازی شد.



ام پیسه اولین شبکه انتقال پول از طریق گوشی همراه است که در سال 2008 به همکاری شرکت مخابراتی  ودافون(Vodafone)  توسط شرکت مخابراتی روشن راه اندازی شده است.افغانستان بعد از کینیا نخستین کشوری است که این خدمت مبتکرانه را راه اندازی کرده است.استفاده از اینگونه خدمات مالی مردم را در برقراری ارتباطات سریعتر یاری میرساند و محدودیت برای کسانیکه در مناطق روستایی زندگی میکنند و دسترسی مناسب به مراکز مالی ندارند را کاهش میدهد.


پریا جایسنگانیJaisinghani)  Priya) کارشناس برجسته بانکداری با گوشی همراه و مدیر گروه چاره یابی گوشی همراه سازمان کمک رسانی ایالات متحده امریکا در مورد, در مصاحبه اش با فیلم انکسFilmannex)  ( چنین میگوید" سازمان کمک رسانی ایالات متحده امریکا در حال انکشاف سیستم انتقال پول از طریق گوشی همراه در افغانستان است .چون این فرصت بزرگی را برای انکشاف  افغانستان فراهم میکند.انتقال پول از طریق گوشی همراه میتواند راهی برای مردم افغانستان برای دسترسی مناسب و راحت به خدمات مالی باشد تا در صورت ضرورت بتوانند به خانواده و دوستانشان پول بفرستند, در صورت مناسب بودن شرایط قرض بگیرند و برای ساختن آینده بهتر خود پول ذخیره کنند".


 



فن آوری میتواند چندین بخش را باهمدیگر وصل کند و کمک کند تا بصورت همزمان کار کنند.ایجاد رابطه بین پرداخت پول از طریق گوشی همراه و آموزش در افغانستان دقیقا چیزی است که فیلم انیکس باهمکاری برنامه انکشافی افغان Afghan )   Development Project) با ساختن صنف های انترنت در افغانستان برای حمایت دانش آموزان دختر و تشویق شان درجهت استقلال بیشتر مالی انجام داده است.


چهل صنف آموزش انترنت, 16000 دانش آموز را با فراهم آوری برنامه آموزشی رسانه اجتماعی  و نرم افزار آنلاین آموزشی اگزمرOnline Educatinal Software “Examer”) ( با استفاده از پرداخت از طریق گوشی همراه تحت پوشش قرار خواهند داد.آنهاییکه بهترین امتیازها را میگیرند و بلاگ های زیادتری را مینویسند با استفاده از سیستم پرداخت از طریق گوشی همراه برایشان پرداخت صورت میگیرد.بدین گونه دانش آموزان دختر از نگاه مالی مستقل میشوند و حتی میتوانند خانوادهای خود را نیز کمک کنند و این نحوه توانبخشی زنان با راه اندازی برنامه انکشافی افغان حالا در افغانستان ودر آینده در آسیای مرکزی و جنوبی خواهد بود.


 


 



 


 


 



About the author

mahjabinmohammadi

Mahjabin Mohammadee was born in Iran. she studied her high school in Iran. Her family return back to Afghanistan during the fall of taliban 6 years ago. She is studying English in Herat Bastan Institute. Mahjabin has interest to reading novel books and cooking.

Subscribe 0
160