رویا محبوب, فعال در بخش تحصیلات و رسانه های دیجیتالی افغانستان, در لیست 100 شخصیت بانفوذ جهان در مجله تایم

Posted on at

This post is also available in:

لیست 100 شخصیت بانفوذ جهان در مجله تایم رو نما شد!رویا محبوب همراه با 20 نفر دیگر در لیست نام آوران قرار گرفت.معرفی نامه وی توسط شریل سندبرگ , فعال د رفیسبوک, نوشته شده است, و یک الگوی خوبی برای بانوان در زمینه توانایی و تکنالوژی است.

 

 

نگاهی به گذشته انداختم زمانی که برای اولین بار در پایان سال 2011 مصاحبه رویا را در تلویزیون ناتو مشاهده نمودم,فکر میکنم در فبروری 2012 بود که ما درباره همکاری با یکدیگر صحبت کردیم:

 

 

 

من فکر میکنم در همان روز بود که او پیشنهادات جالب ذیل را ارائه کرد:

ساخت صنف های مجهز به انترنت در شهر هرات- افغانستان:تا کنون 8 مکتب در شهر هرات مجهز به انترنت هستند و بالغ بر 35000 دانش آموز از انترنت استفاده میکنند و تا آینده ای نزدیک به سرحد 40 مکتب و 160000 دانش آموز خواهد رسید.

 

 

 

چند هفته بعد او گفت:

اجرا کردن نرم افزار تحصیلی Examer برای تحصیل به صورت آنلاین: ما اکنون 5000 نفر ثبت شده داریم و تا مرز 40000 نفر نیز میرسیم.از آنها امتحان گرفته میشود و برای بورسیه های کوچک ارزیابی میشوند.

 

 

چند ماه بعد:

 ساخت استدیوهای دیجیتالی ویدیویی در هرات و کابل:اکنون ما یکی در هرات و یکی نیزدر کابل داریم.که آنها را به نام مرکز Women Annex یاد میکنیم که در آنجا ویدیوها را میسازیم و توسط بانوان جوان افغان آپلود میشوند.

تمویل کردن فوتبال افغانستان و ورزش: ما اکنون تیم فوتبال آقایان استقلال را حمایت میکنیم و ما در آینده ای نزدیک قرار است که تیم فوتبال نو تاسیس بانوان را نیز حمایت کنیم در جاییکه یک ستاره 9 ساله ای به نام مونا امینی در آنجاست.

 

 

 

 

گسترش دادن زبانها و کشورها: ما فیلم انکس را به زبانهای فارسی,دری, پشتو, اردو, عربی , روسی و آذربایجانی طراحی و اجرا میکنیم.

چشم انداز های رویا جاویدان  و برای همیشه هستند و پشت انتظارات محدود من نهفته اند.رانندگی و دانش او مجذوب کننده است و ذکاوت او عالی است.

 

 

 

گرفته شده توسط آنجلا شاه

 

در سویی دیگر, میتوانم بگویم که او فرشته ای نیست که مردم او را در لیست 100 شخصیت بانفوذ جهان مشاهده کردند.زمانی که که او ناراحت میشود ومخصوصا زمانی که او برای ساعتها چیزی نمیخورد و زمانی که به توقعاتش دست نمیابد مانند یک قهرمان المپیک 200 پوندی جودو میشود که هیچ کس او را متوقف ساخته نمیتواند.

 

 

گرفته شده توسط انلا سوبوونا

 

نبوغ پشت چشم انداز رویا یک لینک مستقیمی است بین تحصیلات و اشتغالزایی, مصارف پایین اجرا, فرصت های تحصیلی و اقتصادی برای یانوان, احترام به فرهنگ های باستانی و سرعت عمل. 

برای یک مصرف ابتدایی به میزان 20 هزار دالر ما میتوانیم که یک صنف مجهز به انترنت را در افغانستان احداث کنیم.بر علاوه 10 هزار دالر یک استدیو دیجیتالی ویدیو.نصب و مدیریت آن توسط بانوان افغان صورت میگیرد.درآمد خالص برای رویا از بابت مدیریت و اجرا فقط در حدود 5% میباشد.در نتیجه مصارف برای اندازه گیری بسیار محدود و قابل حصول اند.او زندگی ما را خیلی خیلی آسان میسازد.

 

 

تمویل کنندگان بین المللی مانند فیلم انکس بودجه و مصارف سفر از افغانستان به سایر کشور ها برای سهولت در ارتباطات را فراهم میسازند.نیازی به نماینده ای نیست برای سفر به افغانستان.تمامی این فعالیت ها توسط بانوان افغان میدیریت شده که با سرمایه بسیار کم فقط در تامین و خریداری کامپیوتر و تجهیزات به کار خود آغاز نموده اند.هر قدم از این راه توسط ویدیو ها و بلاگ ها مستند سازی میشود.مطبوعات بین المللی نیز درگیر سرعت سرسام آور پیشرفت این پروژه هستند.سرمایه گذاری های فیلم انکس توسط درآمد تبلیغاتی ویدیویی و خدمات اهداف فکری که با اشخاص استخدام شده در افغانستان, آسیای مرکزی و جنوبی برای نوشتن بلاگ ها که توسط مکاتب و Women Annex به کار گرفته میشوند عاید خلق میکند. 

 5000 شاگردی که در نرم افزار Examer ثبت میباشند در مکاتب عمومی از آنها امتحان اخذ میشود اما سپس به رسانه های جمعی و فیلم سازی دیجیتالی غرض اخذ امتحان و نوشتن مقاله معرفی میشوند.بهترین شاگردان توسط اهدای بورسیه های کوتاه مدت و سیستم پرداخت پول موبایلی از آنها تقدیر میشود.

 رویا محبوب کار خود را آغاز کرد,ساخت و حالا یک سیستم تحصیلی باور نکردنی را که با صنعت رسانه های جمعی مستقیما در ارتباط میباشد مدیریت میکند.در اینجا هدف این است که یک ارتشی از شاگردان پسر و دختر افغانستان, آسیای مرکزی و جنوبی داشته بایم تا آنها از خود بهره گیرند و به رقابت در سطح بین المللی بپردازند.

افغانستان, آسیای مرکزی و جنوبی از قبل به عنوان پرورشگاه رسانه های جمعی و دیجیتالی انتخاب شده اند.این یک تصادف نیست که صفحه رویا محبوب در مجله تایم 100 بیش از 4200 لایک داشته باشد.

 

 

در حالیکه جی زد (موسیقی دان) تنها 1300 لایک دارد

 

 

و شریل سندبرگ یکی از همکاران فیسبوک 287 لایک داشته باشد ( او فیسبوک را راه اندازی کرد)

.

موفقیت واضح رویا در رسانه های جمعی و دیجیتالی بر میگردد به حرفه اش.واضح است که نمایش اینکه چگونه یک تجارت خوب و عالی میتواند دنیا را تغییر دهد, تحصیلات مواد نفتی و فرصت های کسب و کار برای همه, شروع از بانوان کشورهای رو به انکشاف که میتوانند خرسند و با انگیزه از ایجاد یک تغییر شوند.

وظیفه من این است تا پیرامون راهی که او میپیماید صحبت کنم و مطمئن هستم که او میتواند با آسودگی خاطر به کار خود ادامه دهد.من در مقاله قبلی خودم جزئیاتی را ذکر کردم: هدف تفکر برای توانایی و تحصیلات بانوان افغانستان و برای پسران و دختران

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160