انتخابات و چانه زنی ها در افغانستان

Posted on at


این روزها بازار انتخابات در افغانستان بسیار گرم است، طوری که در هر مکانی افراد مختلفی را میبینیم که برای کاندید مورد نظرشان تبلیغ میکنند، بعضی ها با پلاکاردهای در دست داشته خود و بعضی دیگر با هم از طریق توصیه به دوستان و خویشاوندان خود این کار را انجام میدهند. کاندیداها هم تعدادشان کم نیست، ده نفر خود را کاندید ریاست جمهوری نموده اند و هر کدام ادعای پیروزی را دارند.


 


یکی از این کاندیدها قیوم کرزی میباشد، وی که از کندهار می باشد و برادر رئیس جمهوری فعلی افغانستان حامد کرزی است، این در حالی است که کاندیداهای دیگر از این موضوع ناراحت هستند و باعث نگرانی آنها شده است اما حامد کرزی پشتیبانی از برادر خود را رد کرده است، اما طوری که بنظر می آید به آقای زلمی رسول بیشتر متمایل می باشند.


 


مدتی است که رهبران قومی از ولایات مختلف برای انتخاب کاندید مورد نظر خویش به کابل پایتخت  آمده اند تا از کاندیداهای قوم درانی یکی را انتخاب کنند، طوری که از رای گیری ها بر می آید بیشترشان به آقای قیوم کرزی رای مثبت داده اند اما تلاش بر این بود که آقای زلمی رسول بعنوان کاندید مورد حمایت آنها معرفی شده و قیوم کرزی از صحنه کنار برود. اما چنین نشد ، در لحظات آخر آقای قیوم کرزی از تصمیم خود برای ادامه مبارزات انتخاباتی خود خبر داد.





About the author

160