دوش و تاثیر آن روی صحت

Posted on at




دوش از دیرباز مورد توجه انسانها قرار داشته است، طوری که باستان شناسان کشف نموده اند، در چند هزار سال پیش نیز المپیک هایی در شهرهای قدیم برگزار میشده است تا ورزشکاران از نقاط مختلف دنیا را دور همدیگر جمع نموده تا به رقابت با یکدیگر بپردازند، یونان قدیم یکی از مراکزی بود که مردم از نقاط مختلف به آنجا می آمدند تا بیننده مسابقات المپیک باشند. یکی از این ورزشها که بسیار مورد توجه قرار گرفته بود دویدن بود. 

افراد با قدهای بلند مسافت های طولانی را میدویدند تا خود را برای المپیک آماده کنند و ساحه مشخصی را برای دویدن آنها در نظر میگرفتند، دوش در جامعه فعلی نیز طرفداران زیادی دارد، بسیاری از مردم از جوان گرفته تا پیر به این ورزش می پردازند چون مفاد زیادی برای بدن انسان دارد.

 

نظر به تحقیقاتی که محققان روی این ورزش انجام داده اند دریافته اند که کسانی که به این ورزش در طول هفته میپردازند، از نظر کارآیی مغزی خود بهتر می باشند و تمرکز بهتری دارند، و این نتیجه در واقع درست بود، چون هنگامی که فرد خود را برای دوش آماده می سازد، باعث میشود تا ضربان قلبش تندتر شده و اکسیژن بیشتری به مغزش وارد شود و در این پروسه است که سلولهای جدید برای حافظه نیز ساخته میشوند.   




About the author

160