دعوای خانوادگی

Posted on at


 



نظام خانواده در افغانستان نظامی استوار است، خانواده ها در افغانستان معمولا جمعیت زیادی را دارا می باشند، و چه بسا گاهی این جمعیت زیاد میتواند دردسر ساز باشد و گاهی هم در حفظ خانواده کمک کند، بحرحال اکثر افغانها داشتن خانواده های پر جمعیت را ترجیح میدهند تا اینکه خانواده ای با جمعیت چهار نفر را داشته باشند. یکی از موضوعاتی که مورد بحث است زنان می باشد.


زنان بخشی از اجتماغ  خانواده می باشند که حضوری دائم در خانه دارند و اکثر به کارهای خانه مانند پخت و پز و دیگر فعالیت های مربوط به خانه مشغول می باشند، زنان معمولا وظیفه خانه داری و بزرگ کردن فرزندان را نیز بدوش دارند، اما این روابط تنگاتنگ و نزدیک با دیگر اعضای خانواده گاهی باعث کشمکش هایی میشود که به آن دعوای خانگی و یا خانوادگی می گویند.


  


دعوای خانوادگی بیشتر بین زنان و مردان خانواده اتفاق می افتد و اکثرا موضوعات مربوط به خانه را دربر میگیرد،  و بیشتر اوقات مردان با استفاده از قدرت مردانگی که دارند دعوا را به نفع خود ختم میکنند، اما همیشه این اتفاق نمی افتد چون بعضی زنان در خانواده می باشند که حکم فرمانروا را دارند و مردان این خانه بیشتر اوقات از رویارویی با زن خانه حذر میکنند حتی اگر حق با آنها باشد. 



About the author

160