مواد قندی و مصرف آن

Posted on at




کمتر کسی پیدا میشود که از مواد اضافی برای بهتر کردن طعم غذا و یا نوشیدنی های مختلف در خانه استفاده نکند، اکثرا بوره و نمک را در سر سفره ها قرار میدهند تا با استفاده از آن طعمی دلنشین به غذا و یا نوشیدنی هایی که قرار است خورده شود اضافه کنند، اما غافل از اینکه این مواد در کنار مفادی که دارد چه ضررهایی ممکن است برای صحت آنها نیز داشته باشد.


بوره یکی از مواد اضافی و قندی است که بطور طبیعی در بسیاری مواد خوراکی وجود دارد، اما بعضی اوقات با اضافه نمودن آن به مواد خوراکی مصرف میشود. یکی از این مصارف شیرین نمودن چای و یا شیر است که آن را بسیار خوش طعم میکند، کودکان نیز از اولین کسانی هستند که علاقه زیادی به مواد شیرین دارند، مواد شیرین طعم دلچسبی دارد و اکثر بچه ها و دختران خورد سال میخواهند در رژیم غذایی شان مقدار زیادی شکر وجود داشته باشد. 



نظر به تحقیقات جدید استفاده بی اندازه بوره میتواند برای صحت انسان خطر افرین باشد، یکی از خطراتی که خوردن بوره انسان را با ان مواجه می سازد، سیستم ایمنی بدن است که با خوردن طولانی مدت مواد قندی رو به ضعف میرود، با خوردن بوره توانایی و قدرت بدن در مقابله با بیماری های مختلف رو به کاهش می نهد و باعث میشود تا فرد به بیماری های مختلف مبتلا شود.  همچنین از دیگر خطراتی که دارد این است که بزرگسالان را به وزن اضافی مواجه میکند. 



About the author

160