طرز تهیه مانتو

Posted on at


طرز تهیه مانتو 

مانتو یکی از جمله غذا های خاص و جنجالی است که طرز پخت آن مشکل است و برای پخت آن زمان زیاد را در بر می گیرد به همین دلیل بیشتر مردم این غذا را به عنوان هوسانه می پزند .

برای تهیه مانتو نکات ذیل را باید رهایت نمایم که مواد مورد ضرورت آرد ، پیاز ، گوشت ، ادویه جات بادنجان رومی ، دال نخود ، قروت یا چکه ، نمک به قدر ضرورت ، فلفل و سبزی می باشد .

ابتدا خمیر کرده بعدا گوشت ها را از ماشین گوشت کشیده تا میده شود پیاز ها را پوست کرده میده می نمایم و بادنجان رومی را به  روغن سرخ و قورمه می کنیم دال نخود را هم بخار داده تا پخته شود و در آخر تماماین مواد را یکجا نموده و با هم مخلوط می نمایم .

بعد خمیر را که کشیده و ضواله می کنیم بعد از آن ضواله ها را هموار می نمایم و از ماشین آش می کشیم تا طبق میل خوب هموار شده بعدا آنها را به اندازه های معین توته می کنیم .

و

 مواد که قبلا آماده ساخته بودیم داخل توته های خمیر می گزاریم و در دیگ مانتو مقدار آب می ریزیم و بهروی گاز می گذاریم تا به جوش بیاید و و مانتو را که آماده نمودیم به پله های دیگ چینده و سر دیگ را بسته میکنیم تا مانتو ها پخته شود به بخار آب که در قسمت پایین دیگ قرار دارد  .

وقتی که مانتو ها پخته شد به ظرف ها کشیده و به روی آن ها قورمه که قبلا آماده کرده بودیم می ریزیم و سبزی را که قبلا پاک کرده شسته و رنده کرده بودیم به روی مانتو ها علاوه می نمایم .

و کسانیکه علاقه داشته باشند می توانند مقدار از روغن به قدر ضرورت سرخ نموده و به روی مانتو هابریزند و در آخر مانتو بدست می آید و می توانید نوش جان کنید .

بیشتر مردم کابل و مزار شریف به پختن مانتو مهارت دارند و اکثرا همان مردم پخته می کنند 



About the author

SoniyaAkbarzade

soniya is a student in mahjuba hiravi high school ,enroled in school on 1384 she will graguat from school on1393 and soniya did a three-year competency test and she want to become adoctor in the future.

Subscribe 0
160