پیشرفت مردم افغانستان بسوی دانش نوین و اقتصاد پایدار

Posted on at


انسان از زمانی که متولد میشود همواره با مشکلات زیادی رو به رو است همواره در جستجوی راه ها و راه حل های مهمی برای حل کردن و شیوه های مفید تر برای آسان کردن این مشکلات است به خصوص در کشورمان که علاوه بر مشکلات اقتصادی٫ مشکلات امنیتی هزاران هزار مشکل دیگر است. یک از مشکلات بسیار مهم فقر سواد و تحصیل هست عده ی کثیری از مردم سرزمین مان بی سواد هستند با پیشرفت علم  مردم هم بیشتر در جستجوی بالا بردن سطح علمی و آموختن چیزهای مفیدی که در چهار اطرافشان هست هستند.



با اینکه مردم سرزمین ما همواره با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده اند اما حالا شاهد ترقی و پیشرفت بسیاری از هموطنان خود در هر عرصه هستیم از پیشرفت های ورزشی گرفته تا موفقیت های علمی پزشکی و غیره. حال دیگر جوانان این مرزو بوم هم در بیشتر مسابقات جهانی و کشوری اشتراک میکنند و پیروزی را از آن خود میکنند از اینکه افغانستان هم همانند دیگر کشور ها در سطح دنیا مطرح شود آرزوی همه ی مردم افغان است٬ ولی جای افسوس است که گاهی دشمنان این مرز و بوم نمیگذارند تا هم وطنان ما آسوده باشند و همواره در پی خرابی و نابودی کشورمان هستند همواره سعی میکنند تا از طریقه های مختلف آرامش مردم این مرز وبوم را بر هم زنند طوری که هر روز شاهد جنگ و کشته شدن بسیاری از مردم سرزمینمان هستیم.



تمام افغان ها از جنگ خسته شدند و خواهان صلح هستند امید اینکه انتخابات تحولات جدیدی در افغانستان به وجود آورد. شاگردان مکتب محجوبه هروی بیشتر این هفته سعی کردند تا مقالات خود را با انتخاب موضوعات جالبی همچون : فساد اداری, جنگ, ورزش و صحت, و بیشتر سعی کردند تا در رابطه با انتخابات بنویسند و همچنان در جریان این هفته از برنامه ورد موضوعات مهم برایش دانش آموزان تدریش شد. بیشتر سعی نمودم با شاگردان مقاله نویسی کار کنم و برخی از قوانین مقاله نویسی را برایشان اموزش دهم.



شاگردانی نسبت به هفته های گذشته مقاله های زیباتری مینویسند٫ و معتقدند که با تلاش و کوشش میتوانند زیبا تر بنویسند. و آنچه در سایت اجتماعی فلم انکس میگذارند باعث شده یک رقابت مفید و موثر بین شان به وجود بیاید قلم در نوشتن موضوعاتی بگذارند تا بتوانند برخی از مشکلات جامعه ی خود را به اشتراک همگان بگذارند. و همچنین شاگردان را به گروه های 3 نفره تقسیم کردم تا در رابطه با یک موضوع واحد نظریات خود را روی هم گذاشته و بنویسند. و در اخر از هر گروپ یک نماینده انتخاب شد تا در مقابل صنف مقاله ی خود را خواند و از دیگر شاگردان خواستم که با دقت نمودن در رابطه با مقاله مشکلات آن را بازگو کنند.



امیدوارم تا شاگردان این مکتب جزئی از موفق ترین اشتراک کننده گان در این سایت اجتماعی باشند٫ و از این طریق توانسته باشند سطح علمی خود را ارتقا دهند. و در اخیر هم به قدر دانی از تعدادی از شاگردان پر کار و موفق ام میخواهم نام برخی را ذکر کنم تا بتوانم سپاسگذاری کرده شما باشم از تمام ایشان ,یلدا ,مریم,سمیه,سودینا,فردینا و هستند شاگردان بسیاری و فقط خواستم بهترین ها را معرفی کنم و به امید مقاله های بهتر و مفید تر این عزیزان. و در اخیر خواهشی دارم از طرف تمام شاگردان به خصوص شاگردان موفق تا به این شاگردان انگیزه دهید تا بهتر بنویسند و بهترین روش برای انگیزه دادن این شاگردان تشویق نمودن آنهاست.



برای دیدن مقاله های قبلی و جدید فلم انکس من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160