سامانه تعلیمی در افغانستان و رسانه های اجتماعی

Posted on at


مردمی علم دوست, فرهنگی , مهمان نواز,متمدن, غیور و غیره همه صفاتی است که با نام همه باشندگان سرزمینم گره خورده. سرزمینی با پیشینه تاریخی چندین هزار ساله, دارای  فرهنگی غنی, کوه های سر به فلک کشیده, دریاهای خروشان اما قلبی داغدار.


آری سخن از آریانای باستان و آریائی هاست. سرزمینی بنام افغانستان, سرزمینی که در طول تاریخ شاهد حوادث دلخراش زیادی بوده. مردمانش جنگ, مهاجرت و بدبختی های زیادی را تجربه نموده اند. اما با آنهم دست از اتحاد و همبستگی نکشیده شعار "ما کار میکنیم ,پیکار میکنیم باردیگر تورا گلزار میکنیم" سر میدهند. که این جسارت و متانت را میتوان در چهره شاگردان لیسه امیر علی شیر نوائی به وضوح دید. مکتبی در شهر تاریخی هرات که شاگردان لایقی همچون پرمیلا , سلیمه, فروهر ... و غیره را در دامانش میپروراند.



شاگردانی که با حضور گرمشان در صنوف آموزشی دفتر افغان سیتادل نخستین گامهای ترقی را در زمینه پدیده روز دنیا که همانا تکنالوژی است با قدم گذاشتن دردنیای رسانه های اجتماعی پیموده, خود را آماده اشتراک در پروسه اتصال مکاتب مینمایند. پروسه ئیکه اضافه از 110 کشور عضویت آنرا داشته, شاگردان روی پروژه های مشترک بصورت آنلاین کار مینمایند. که شاگردان این مکتب عضویت و موفقیت شان در این پروژه را نتیجه فعالیت ها و امکانات فراهم شده توسط دفتر افغان سیتادل میدانند. زیرا آموخته هایشان در این صنوف باعث گردیده, که معیار گزینش در این پروسه, که همانا دسترسی به شبکه های اجتماعی  است را داشته باشند. تا با تمام نیرو از عضویت شان در این گروپ دفاع نمایند.



علاوه برین در این جا بسنده نکرده با اخذ عضویت در شورای مکتب نهایت سعی و تلاش شانرا به خرج داده, میخواهند امکانات و برنامه های جدیدتری را به این مکتب و شاگردانش فراهم آورند. که این همه زمانی میسر است افرادی دلسوز و وطن پرستی که آستین همت بر زده از دل و جان خدمت نمایند.



برای دیدن مقاله های جدید و قبلی فلم انکس من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie 



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160