فریب قدرت را نخوریم

Posted on at


قوی بودن و پرزور بودن یکی از آرزوهای دیرینه مردان در زمانهای قدیم بود، آنها میخواستند تا از این طریق به خواسته هایی که داشتند برسند، در زمانهای قدیم داشتن بازوی قوی میتوانست باعث رشد و رفاه مرد شود. اما قدرت در زمان امروز معنایی دیگر دارد، معنایی که با داشتن آن میتوان افراد زیادی را به دور خود جمع کرد و به آنها دستور داد. بسیاری بدنبال این هستند که چگونه قدرت را بدست آورند.


  


بعضی ها با استفاده از فریب و نیرنگ و بعضی ها با پشتکار و تلاش خود میخواهند که به خواسته خود برسند، آنها فکر میکنند وقتی به قدرت رسیدند میتوانند به آسایش و رفاه هم برسند و این در واقع همان چیزی هست که در پشت پرده قدرت نهفته است، تصور کنید هنگامی که ۲۰ نفر زیر دست شما باشند و بر آنها حکمروایی کنید چه لذتی دارد، این همان چیزی است که همگی بدنبال آن هستند.


  


البته قدرت بعدهای منفی نیز دارد، بسیاری با رسیدن به قدرت شروع به سو استفاده از آن میکنند تا جاییکه میتوانند به ظلم و کارهای منفی می پردازند غافل از اینکه این قدرت برای همیشه نیست، قدرتی که استفاده از آن در جهت مثبت صورت نگیرد همیشه باعث سرنگونی فرد میشود. هنگامی که فرد قدرت را از دست بدهد اشتباهاتی را که کرده به یاد می آورد و غافل از اینکه دیگر دیر شده است.  



About the author

160