چگونه پوست خود را نگهدارید

Posted on at


چگونه پوست خود را نگهدارید


معمولا خانم ها نسبت به مردان علاقه دارند تا صورت زیبا داشته باشند برای رسیدن به این هدف باید از چین وچروک جلوگیری کرد. 



گاه گاهی پوست نیاز به ماساژ دارد در میان ماساژها ماساژ با آب جوش خیلی موثر است طوریکه ظرف را بالای آتش گذاشته تا آب جوش شود بعدا پارچه نخی و نرم را در آب داخل کرده و دوباره بیرون ساخته و آب پارچه را فشارمی دهید سپس پارچه را روی صورت هموار می نماید .




باید توجه داشت که پارچه آنقدر داغ نباشد که باعث سوختاندن صورت تان گردد این عمل چندین بار باید تکرار گردد تا صورت حالت بگیرد بعدا پنبه را داخل آب کرده و آب پنبه را فشار داده و صورت تان را با آن پاک نمایید.



اگر جلد خشک دارید با کریم چرب آهسته آهسته ماساژ دهید در صورتیکه جلد شما چرب است از کریم مرطوب کننده استفاده نموده وبرای 10 دقیقه جلد را به حالت استراحت بگذارید و از هیچ نوع میک اپ و پودر استفاده ننماید.



باید خاطر نشان کرد که ماساژ از 40 سالگی باید صورت گیرد ، اما در کشور ما به دلیل آلوده گی محیط زیست جلد خانم های جوان نیز شادابی و تازگی خود را بزودی از دست می دهد بنا در سنین پاینتر از 40 یعنی می توانند از سن 30 سالگی ماساژ را آغاز کرد.



علاوه برماساژ آب جوش کسانیکه جلد خشک دارند می توانند ختمی را جوشانده و آب آن را بروی خود با پنبه ماساژ دهد در پهلوی این مواد می توان از کاهو نیز به همین گونه استفاده کرد.



ناگفته نباید گذاشت که آب زردک و آب انگور نیز برای جلد مفید است، آب انگور و زردک هردو دارای ویتامین می باشد بنا نیاز به وقت معین ندارد می توان آن را به مدت طولانی گذاشت و بعدا با آب سرد شسته و بعد از 10 دقیقه با کمی کریم صورت تان را چرب نماید جلد شادابی خواهید داشت.



About the author

160