از نگاه کاندیدان به ارزش های اجتماعی

Posted on at


آیا کسی متوجه این شده است که در قرن 21 مادرها در کشور ما به چه حالت بسر میبرند از نگاه زایمان که به جهان امروز یک امر عادی و پیش پای افتاده است رقم مرگ و میر مادران به چه حد میرسد؟ آیا در یک ولسوالی که به تعداد چند هزار خانواده زندگی میکنند چند کلینیک وجود دارد و به تعداد چند قابله تحصیل کرده که حداقل بتواند مرگ و میر مادران و نوزادان را به حداقل برسانند وجود دارد ؟  آیا برای خانواده های که از ازدواج زیر سن و تعدد بی حد اولاد در فامیل شان آگاهی ندارند کاری صورت گرفته است ؟ آیا به فامبل ها از خطری که امراض گوناگون شناخته شده مانند فلج اطفال (پولیو ) وغیره که جامعه را تهدبد میکند معلومات داده شده و از ایشان خواسته شده است که برای جلوگیری آن با تیم های رضاکار صحیح همکاری همه جانبه بنمایند .



آیا از فامیل های که زیر خط فقر زندگی میکنند و اولاد هایشان بسوی تغذیه مواجه اند چه کمک و توصیه صورت گرفته است . اگر صورت گرفته کافی است یا خیر و اگر نگرفته چرا و مسول آن کیست و آینده همینطور خواهد بود؟


اگر تیم های صحی سیار که دارای متخصیصین طبی باشند و از نگاه عاطفه انسانی به کمال رسیده باشند و دلسوزانه و قریه جاتیکه مردم دسترسی آنچنانی به تداوی ندارند تنظیم شوند و حقوق کافی و منطقوی برای شان مد نظر گرفته شود تا مردم را از کمک های اولیه آگاهی داده و برای وقایه از امراض و آگاهی شان از میکروب های که در ماحول شان وجود دارد تعریفی داشته باشند و نیز از طریق منابر و خطبا کمک خواسته شود تا در زمینه همکاری کنند . تاثیر مثبتی در جامعه روینما نخواهد شد حتما" جواب مثبت است.  



سوال اینجا است که در این راستا کی ها مسولیت دارند و از لایحه وظایف کدام ارگان ها میباشد که پاسخگوی باشند به امید آن روز که همه دست به دست هم دهیم و در زمینه اصلاحات جدی نمایم تا باشد که دارای یک جامعه ای مرفع و تندرست و سالم باشیم چرا که  گفته شده عقل سلیم در بدن سالم است.



 


بهرام خسروی



About the author

bahram-khosrawi

He is bahram khosrawi , graduated from ewad high school , he was born in 1995 in herat Afghanistan . He live in ferdowsi street . He is studing (guitar) in Aqa khan . He is favorite of Football and gym . He wanna be in feauture a doctor .…

Subscribe 0
160