روز جهانی معلم سال 1392/7/13 در لیسه محجوبه هروی

Posted on at


بنام هستی که , هستی تمام هستی از هستی اوست

تعلیم و تعلم از شعون الهی است که الله متعال آنرا به پیامبران و اولیایخویش ارزانی کرده است .همینطور معلمی هم وظیفه خیر و مقدمی است برای هدایت بشر .انسان نام خود را در قالب واژه مقدس ثبت کرده است .معلم ندای فطرت را به گوش بشر میرساند معلم سیاهی جهل را از دلها می زداید و پاکی دانایی و علم را بر دلها حک میکند.بعضی ها میگویند : معلمی شغل است اما نه چنین نیست معلمی شغل نیست , هنر , حرفه و توانمندی است  چنانچه در قرآن کریم هم اشاره شده است ( اقراباسم ربک الذی خلق , خلق الانسان من علق , اقرا و ربک الاکرام, الذی علم بالقلم , علم الانسان ما لم یعلم ) ترجمه: ( بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید , انسان را از خون بسته سرشت , بخوان که پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم , آموخت به انسان آنچه را که نمیدانست .

امروز,  روز خوبی را آغاز کردیم امروز شنبه سال/7/13 1392 به مناسبت روز جهانی معلم در لیسه محجوبه هروی محفل برای تجلیل از روز معلم گرفته بودیم مهمانان زیادی از مقام های بلند دعوت کرده بودیم وآنها هم لطف کردند وبه دعوت ما احترام گذاشتند و به محفل ما رنگ ورونق دادند. در آغاز.....محفل را با خوش آمدگویی مهمانان گران قدر بعدا با تلاوت قرآن رنگین ساختیم بعد از تلاوت قرآن , سرود ملی را برای مهمانان عزیزبا بهترین وجه ارایه نمودیم

بعدا از آقای( طاهری) رییس معارف ولایت هرات خواستیم تا به جایگاه تشریف آورده و درباره این روز خجسته الفاظ خود را ارایه نمایند آقای طاهری در مورد زحمت کشی استادان محترم سخنان گران بهایی ارایه نمود , الفاظی که باعث خشنودی تمام اساتید , شاگردان , و مهمانان گران قدر شد .

در اواخر محفل خانم (سیما دهزاد) مدیره لیسه محجوبه هروی خواستند که به مناسبت روز معلم سخننانی را که تهیه کرده بودند ارایه نمایند . خانم دهزاد از رییس  معارف ولایت هرات آقای طاهری و همچنان از مهمانان مهربان تشکری خاصی کردند , مهمانانی که همیشه در پیشرفت و بالا بردن نام لیسه محجوبه هروی سهم فعالی داشتند .

همچنان تحایفی که از طرف اداره لیسه محجوبه هروی با نظر داشت روز معلم برای اساتید در نظر گرفته شده بود تک , تک اساتید را روی ستج خواسته و تحایف را برایشان ادا نمودند.و بعضی از اساتید تحایفی را برای مدیره صاحب , و سر معلمین عزیز در نظر گرفته بودند و خواستند برایشان ادا نمایند.

شعری سروده خودم تقدیم به اساتید محترم:

معلم نامت آرام بخش دل ها

معلم دستت آرام بخش قلب ها

معلم آینده ساز هر اولاد

معلم پرورش دهنده انسان ها

تویی سر زنده کننده علم

تویی ستوده شده در دنیا

معلم آموزنده الف و ب

معلم مادر معنوی شاگرد ها

نویسنده : فردینا عالمیار



About the author

fardinaalemyar

She is Fardina Alemyar, a student in eleventh class in Mahjuba Herawi High School.She was born in 1996 in Herat city Afghanistan. she live in Ferdowsi street .She is studying DEl (Diploma in English Language) in HTC. She is a favorite of Volleyball, reading books and writing.and she is a…

Subscribe 0
160