باران رحمت الهی

Posted on at


هوا بارانیست, صدای قطرات باران که بر روی پنجره ی کوچک اتاقم اصابت میکند مرا به نظاره کردن طبیعت زیبا به آنسوی اتاق خوابم به سوی پنجره میکشاند. با سرعت به سوی پنجره گام برمیدارم.چه زیباستآسمان گاهی آبی و گاه مملو از ابر سیاه خشمگین چه دیدنی استتماشای.پرنده گان کوچکی که از حراس نعره های بلند رعد و برق در میان شاخ و برگ درختان پنهان میشوند و زیباتر از باران گل های کوچک داخل باغچه ی حیاتمان هست که با قطرات کوچک باران نوازش میشوند.

و یادم میآید از کودکی از اشعار کودکانه که با دیگر دوستانم میخواندیم  و دست در دست همدیگر در زیر باران قدم میزدیم و با آواز کودکانه یمان باریدن باران را جشن میگرفتیم همه با هم میخواندیم:باز باران باترانه,با گوهرهای فراوان میخورد بربام خانه.

باران رحمت الهی است نشانه ای از عظمت و شکوه پروردگار جهان هستی هر قطره ای که از آسمان نیلگون به زمین فرود میآید به موجودات زمین شادمانی خاصی میبخشد. باران رحمت است و باریدنش حکمت. پس بیاییم در هنگام باریدن این رحمت الهی شکر پروردگار بی نیاز را به جا آوریم و سجده ی شکر کنیم.خدای خوبم شکرت بخاطر تمام نعماتی که برمن اعطا فرمودی پس رهنمایی ام کن , تا به سوی گمراهی نروم , ایمانم را هر لحظه افزون تر فرما.با باران رحمتت روحم را شستشو ده تا زیبا به اطرافم بنگرم, زیبا بیندیشم, زیبا ببخشم و زیبا همگان را دوست داشته باشم.

باران بزرگترین و زیباترین هدیه ی آسمان به زمین است ولی از قطرات کوچک و ناچیزی ساخته شده که آب را تشکیل میدهد.در حین نظاره کردن باران و طبیعت اطراف متوجه شدم که ابرهای تاریک و سیاه در حال حرکت کردن به فراسویی دیگر هستند آری آری باران دیگر نمیبارد بلکه حال زمان نظاره کردن رنگین کمان هفت رنگ در آسمان صاف و آبی است.پرنده گان کوچک از میان شاخ و برگ درختان بیرون برآمده و آواز شوق سرمیدهند.گل های داخل باغچه قطرات کوچک باران را از روی برگ های لطیف و زیبایشان به زمین فرود میآورند.

در مقابل تمام نعماتی که پروردگار جهانیان به ما اعطا فرموده باید شکرش رابه جا آریم .خدای خوبم در مقابل تمام نعمت هایت  که به من ودیگر انسان ها اعطا فرمودی آرزو میکنم٫  که همیشه وطنمم سربلند و آباد باشد و در دل هموطنانم جایی برای کینه و نفرت نباشد بلکه قلب شان منزلگه  محبت و وحدت و ایمان باشد.

یلدا نیک سرشت

 برای دیدن مقاله جدید و قبلی فلم انکس من میتوانید پیوند ذیل را دنبال نماید: http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool

 

%MCEPASTEBIN%



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160