بزکشی درافغانستان

Posted on at


 



بازی بزکشی، به معنای واقعی کلمه به عنوان "چنگ بز ترجمه ریشه در دوران باستان افغانستان. این بازی بسیار هیجان انگیز است و افغان افتخار در بازی آن. هر زمان که بازی بزکشی در است، شهر یا روستا می آید به وقفه، برای تمامی ساکنان گله برای لذت بردن از بازی ها. بزکشی نیز در نظر گرفته ورزش ملی افغانستان است. بازی لاشه بی سر گوساله یا بز است در مرکز یک میدان نگه داشته است.


بازیکنان


دو تیم مقابل سعی کنید برای دریافت نگه از لاشه و حمل آن به منطقه هدف. این یک کار ساده نیست و نیاز به مهارت بزرگ است. بازیکنان تازه کار و حتی نمی تواند نزدیک به لاشه. بازی ادامه می یابد تا یک تیم اعلام شده است برنده. برنده مسابقه جوایز اعم از پول، عمامه خوب و لباس های دریافت می کند. بازیکنان معمولا، 11:50 بازیکنان با هر تیم وجود دارد. آنها بیش از حد با لباس های سنگین، که برای محافظت پوشانده شده است. آنها پوشیدن کت چرم بلند که به پوست متصل شده است. آنها همچنین کلاه های ساخته شده از خز می پوشند. چاپندازنامیده بازیکنانی که مهارت بالا در بزکشی دست آورد ها


 



چاپندازنامیده


نامیده می شود. تنها پس از تحت دوره طولانی آموزش دشوار است، می توان چاپندازنامیده است. chapandazs خوب معمولا مسن تر از چهل.


'توپ'


بز کوهی یا گوساله به عنوان توپ استفاده می شود. سر و اندرونه ها حذف شده، و پاها کردن در زانو را کاهش دهد. لاشه در آب سرد به مدت 24 ساعت به آن سخت خیس.


تجهیزات


نام این بازیکنان در استفاده از کوتاه خام عدم شلاق. هنگامی که استفاده نمی کنید، شلاق بین دندان برگزار می شود.


اسب


اسب ها به طور خاص برای بازی بزکشی آموزش داده است. این اسب بزرگ، هر دو در ارتفاع و فله. اسب منتظر صبورانه اگر سواران fells را از پشت می افتد یا پیاده آن است. به محض این که اسب سوار است نگه از لاشه بز، اسب گالوپ به منطقه هدف با سرعت فوق العاده. اسب آموزش دیده را به زیر گونه های بیش از حد انجام دهد. اسب های بزکشی آموزش دیده در نظر گرفته کالایی ارزشمند در افغانستان. آنها لذت بردن از بازی به اندازه افغانی. اسب باید برای پنج سال قبل تا کنون از آن ساخت به زمین بازی آموزش داده می شود.



قوانین


قوانین نانوشته از این بازی پخش کردن که هیچ بازیکن می تواند یک بازیکن دیگر در دست ضربه به تصرف خود در 'توپ'. لاشه می تواند به زین نخواهد شد گره خورده است. دام حریف و با استفاده از طناب نیز پذیر نیست.


مبدا


اعتقاد بر این است که بزکشی در افغانستان با ورود مردم ترک مغول از جلگه آغاز شد. آنها اسب اهلی و آنها را برای سواری، حمل بار و شکار حیوانات استفاده می شود. به خصوص که مایل به شکار بز کوهی در حالی که سوار اسب خود بود. به تدریج آن را یک بازی به طور منظم و محبوب در منطقه تبدیل شد.


Paiga


پس از بازی بزکشی، یک مسابقه اسب مرتب شده است. آن را به عنوان 'paiga' شناخته شده است. با این حال، اسب مورد استفاده در نژاد متفاوت از بزکشی می باشد. این اسب زین نیست.


هیجان


هر دو بازیکن و تماشاچی در بزکشی بسیار شگفتزده شدهاند. با توجه به اعصاب متشنج، آنها فکرش را نمی خورد، ضربه زدن و یا نامطلوب مخالفان. افغان ها سهام بسیار بالا را در بازی قرار داده. بسیاری از آنها ادامه بازی بازی با دنده ترک خورده و دست و پا شکسته. نام این بازیکنان را ترجیح می دهم به بازگشت به خانه با خون آغشته شده، نما به عنوان شجاع، از به بازگشت سالم و امن، و نگاه ترسو


princess arezoo.



About the author

160