ماصلح می خواهیم

Posted on at


 

شعاری  که بارها وبارها برسر زبان تک تک افراد جامعه بوده وهست .همیشه در سرخط خبرها از شهادت 5, 10 الی 15 تن ازافرادجامعه در جای جای کشور با خبر می شویم گاهی در ولایت فراه ,نیمروز ویا کنر وغیره..... بعضی اوقات از دیدن خبرها بیزار می شویم قتل وکشتار مردم بیگناه مردمی که  برای بدست اوردن روزی حلال مجبورند به هر جای این کشور بروند مخصوصاولایات نا امن ولایاتی که همیشه از افراد شورشی ویا انتحاری بحث می کند

 

..

گاهی باخود فکر می کنم اگر نیروهای خارجی در کشور می ماندند حتما در کشور ما امنیت بوجود می امد اماوقتی انها بودند نیز ما خیری ندیدیم مردم ما همه روزه توسط حملات هوایی شهید می شدند گروهها ودسته های مختلفی در کشور ما وجود دارند که به اعمال مختلفی مصروفنداز طرف کشور همسایه ایران بند های کشور ما را تخریب می کنند تا مردم ما به انها احتیاج باشند ونتوانند از انرژی مهمی چون برق استفاده کنند. همه روزه شاهد هستیم که مهاجران ما بر سر مرزها شهید می شوند طالبان پاکستانی به کشور ما برای جهاد می ایند تا به گفته خودشان ما را مسلمان کنند وبه دین مقدس اسلام دعوت کنند اشخاص بیکاره ونادان پاکستانی به کشورما غیر قانونی وارد می شوند تا مردم ما را معالجه وتداوی کنند نه تنها در امد بلکه بالای مردم ما طریقه تداوی ومعالجه راهم  یاد بگیرند همه اجناس ومواد خوراکی, ساختمانی و تیل بی کیفیت وارد کشورما می شود اما هیچ کس نمی پرسد چرا؟

 

 

 قالین های دستی و زعفران که طلای سرخ بشمار می رود با نام و نشان کشور های همسایه به کشورهای خارجی فرستاده می شود که این خود ذربه محکمی را به اقتصادکشورما وارد می کند متاسفانه مشکلات در کشور انقد ر فراوان است که از تمام شدن نیست اما راه درمان این مشکلات کجاست وچگونه می توان انها را حل کرد.

ما مردم افغانستان تا به کی بایددر خواب غفلت  به سر ببریم؟ تا به کی باید این مشکلات باید دامن گیر مادران داغ دیده کشور باشد ویا شاهد شهادت خواهران وبرادران خود در همه عرصه ها باشیم .

 

 

هر عیبی است در وجود خود ماست وباید خود را اصلاح کنیم اجناس ومواد نفتی بی کیفیت توسط تجار وارد کشورما می شود بند ها وسرک ها توسط جوانان همین کشور خراب می شود. طالبان پاکستانی به کمک مردم افغانستان وارد کشور می شوند. بزرگان کشور به مرض رشوه وفساد دچار هستند که افغانستان در فساد مقام اول را گرفته است پس تا زمانی که ما خود را اصلاح نسازیم  به صلح واقعی رسیده نمی توانیم ونمی توانیم کشور خود را اباد سازیم وهیچ خارجی نمی تواند کشور ما را اباد سازد تا خود مان حرکت نکنیم پس باید انگشت انتقاد را به طرف خود بلند کنیم امیدوارم همه ما جوانان به کمک یکدیگر به توانیم گوشه ای از این مشکلات را کم کنیم.  



About the author

160