هوای الوده یا مرگ تدریجی

Posted on at


هوای الوده یا مرگ تدریجی


چرا این نام را انتخاب کردند باید گفت چونکه انسان در اصل نمی مییرد بلکه هر لحظه یک عضو بدنش میمیرد ار حلقوم گرفته تا کیسه های هوایی امروز در کشور ما هوای الوده انقدر زیاد است که تنفس کردن مشکل شده است از جمله پایتحت (کابل ) که به الودگی هوایش مقام اول را گرفته است هوای الوده حتی امروز باعث شده که لایه اوزن یا اتموسفیر نازک شود حتی تا جاییکه در قسمت شمال شرقی  نیم کره جنوبی سوراخ شده است که نگرانی علما را زیادتر ساخته است هوای الوده تضمینست برای زندگی بدتر از مرگ مرگیکه نمی کشد اما بدتر ازمرگ عذاب میدهد انسانها با بوجود اوردن هوای الوده مثل اینست که کس اتش به خانه خودش روشن کند تصور کنید انوقت چه اتفاقی رخ میدهد ؟


 


 


هوای الوده در موجودیت ( کاربن دای اکساید  گازات  دود سگرت  کاربن منوکساید  دود موتر ها  گازات گلخانه یی و....) باعث الودگی شدید در فضا زمین میشود دشمن بزرگیست که زندگی تمام زنده جانها را به شمول انسانها  حیوانات  نباتات را تهدید میکند دشمنیست که خود انسانها برایشان مهیا میکنند. الوده گی هوا  ناشی از بیتفاوتی خود ماست و این اشتباه ما باعث این میشود تا طبیعث زیبای خودر ا از دست بدهیم که دوباره برگرداندن ان به حالت اولیش کاریست بس مشکل.هوای الوده بیانگر شخصیت خودماست واهمیت دادن ما به خود وطن ومحیط زیست ما را نشان میدهد


 


 


الوده گی هوا از رعایت نکردن نظافت ایجاد میشود و این را هم خوب میدانیم که نظافت جز ایمان است ،الوده کردن هوا در حقیقت به این معناست که ما یکی از شاخه های ایمان را لگد مال کرده ایم.الوده گی برعلاوای اینگه به خود ما ضرر میرساند به حیوانات نیز تاثیرات منفی خود را دارد. . این همه مشکلات را فقط با غرس یک نهال در محل زنده گی خود میتوانیم از بین ببریم. چنانچه میدانیم حالا وقت نهال شانی است پس بیایید هر کدام ما یک نهال را برای داشتن یک سال سبز غرس کنیم دریایی کابل پاک کردن اما بیفایده باز که از مردم کابل بپرسی مقصر کیست ؟ میگوید امریکا شاروال  افسوس به این کشور که مردمی چون شما بیسوادان دارد اباد نمیشه تا وقتیکه شما مردم به این کشور زندگی کنند ..


 


 


ایا میدانید که این همه امراض و مشکلات تنفسی از خاطر همبن بیتفاوتی ما در مقابل محیط زسیت ماست.بجای اینکه ان مقدار پول را خرج تداوی مان کنیم چه بهتر است خرج چند شاخه نهال کنیم.خداوند ج میفرماید النظافه نصف الایمان. یعنی نظافت نصف ایمان است بناء محیط زیست ناسالم نماینده گی از کامل نبودن ایمان مردمی است که در ان محیط زنده گی میکنند.تنها بوجود اورنده مشکلات تنفسی امروز از عدم توجه ما به محیط زیست ماستس چه خوبست دست بدست هم داده در بهار جدید ما نهال غرص کنیم و طبیعت محیط خودرا زیبا بسازیم امروز با استفاده از موتر ها بکار انداختن گازات از جمله گازات گلخانه یی بزرگترین دشمن محیط زیست ماست


 


 


امروز شاید مردم بخاطر بیسوادی وبی تفاوتی شان به محیط زیست کثافات واشغال های را در همه محیط مثل سر سرک داخل جویها کنار سطلهای اشغال انقدر وتفاوت وتنبل که حاضرند به اطراف سطلهای های اشغال کثافات خودرا بیندازند ولی به داخل سطل اشغال نه پس معلوم شد که ای مردم بیسواد ما بغیر سطل اشغال کثافات شان را به همه جاها میندازند ای از بی فرهنگی وبی عقلی خود مردم ماست ایا این را هم مقصر امریکاست یا ریس جمعور یا شاروالی ؟؟؟ شاروال بدبخت و نفرهای شاروال جان شان درامد ازبس دریایی کابل پاک کردن اما بیفایده باز که از مردم کابل بپرسی مقصر کیست ؟ میگوید امریکا شاروال  افسوس به این کشور که مردمی چون شما بیسوادان دارد اباد نمیشه تا وقتیکه شما مردم به این کشور زندگی کنند .


 


تا جای ای مردم بیتفاوت به محیط زیست شان هستند که حتی با کمال یب شرمی وبی حیایی در کنار جویها کنار دیوار ها حتی کنار سرک ها رفع حاجت میکنند چرا ازبس بی فرهنگند نمیفهمم چرا همه بی فرهنگیان به این کشور بدبخت سرازیر شدند وباز توقع ابادی وزیبایی هم دارند وای وای به حال مردمی چون شما امروز همان مردم خوب هم به بین شما بی فرهنگیان بدنام وبی فرهنگ یاد میشود همان گفته بزرگان راست که میگویند ( چوب خشک هم به پای چوب تر میسوزد ) ای مردم نه تنها به حق دیگران وکشور شان ظلم میکنند بلکه به حق خودشان هک ظلم میکنند پس کسیکه به حق خودش ظلم کند پس او چطور میتواند به فکر دیگران باشد .


 


 



About the author

nargeszaka

name:narges
l/n:zaka
graduated from 12 class
city:herat
country:afghanistan
born:1375/11/27
born place:herat
age/18

Subscribe 0
160