شخصیت پویا

Posted on at


همه انسانها دارای نقاط قوت و ضعفی اند که زندگی شانرا میسازد و شخصیت آن بر اساس آنها استوار است. نقاط قوت آنها همان تکیه گاهای شخصیتی شان است که برتری شانرا نشان میدهد, برعکس نقاط ضعف شان کمبود های شخصیتی شان را باز گوی میکند که باید در راستای برطرفی شان کار و تلاش کنند. چنین چیزی در یک سازمان نیز صادق است.



سازمان های نهاد های حقوقی اند که دارای شخصیت حقوقی می باشند و از نقاط قوت خود لذت و از نقاط ضعف خود رنج میبرند. باید بصورت درست و واقع بینانه, به شیوه ایکه معیارهای عادلانه زیر پاه نگردد به ارزیابی همه نقاط ضعف و قوت پرداخت و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این یک نکته حیاتی و مهم در راستای موفقیت در زندگی و ادامه حیات موفقانه افراد و سازمانها است.


خلاصه کردن و کوتاه سازی بیان دورنمای کاری و فکری درک و پذیرش آنها را ساده میسازد و آنها را برای طرف مقابل جذاب میکند. این یک طرح خوب است تا همیشه اهدافی را که در مقابل خود دارید و یا برنامه هایکه روی شان می اندیشید و در سدد پیاده سازی شان هستید و یا روی شان کار میکند را بشکل بسیار خلاصه و با مفهوم به دیگران برسانید تا باشد در درک آنها ایرادی وارد نگردد.




فرهنگ فردی که برداشتی از فرهنگ کلی و یا شیوه زندگی فرد و گروه و یا نهادی را هدایت میکند باید همیشه بر اساس تقاضای زمان در حال گردش باشد و روند تکاملی را بپیماید. اگر در غیر اینصورت باشد فرد و یا نهاد به یک زندگی ایستا و بدون پیشرفت بر اساس نیازهای شرایط و زمان تبدیل خواهد شد که نیروی تغیر را از فرد میگیرد. حالت ایستایی فرد بیش از همه به خودش آسیب وارد میکند, زیرا فردی که در تحرک نباشد در واقع زمان خود هدر داده است و از آن استفاه درست کرده نتوانسته.




به تمام کسانیکه در از شما شاکی اند و یا روش کاری شما را نمی پسندند حق بدهید و از اشکال های که بر شما میگیرند استفاده کرده و خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید. ممکن است که تعداد زیادی از نقص ها و اشکال های خود را شما نتوانید بصورت درست درک کنید و یا از آنها آگاه باشید, پس انتقاد پذیر باشید و کسانی را که به صداقت و اصولی از شما انتقاد میکنند قدر کنید و انتقاد هایشان را درصورتیکه درست هم نباشد ارزش دهید, زیرا هیچ عمدی در کار نبوده است.



About the author

160