سال نو، اقتصاد نو

Posted on at


ضمن عرض تبریکی سال نو و بهار نو  برای شما عزیزان بلاگی را پیرامون "سال نو، اقتصاد نو" روی دست گرفته ام. امیدوارم تا آخر با من همراه باشید.



سال 1392 رفت و وارد سال 1393 شدیم اما همان طوری که روزها و ماه های سال گذشته را پشت سر گذاشتیم تا به سال جدید برسیم، در واقع اقتصاد سال گذشته را هم کنار گذاشتیم و به سمت اقتصاد نو روانیم!


اما چگونه؟؟؟


این سوال برمیگردد به چند سلسله حوادث رخ داده و اینکه رخ خواهد داد! به طور مثال انتخابات 1393 افغانستان تحولی عظیم را در اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد و با سیستمی جدید به سمت اقتصادی نوین گام برخواهیم داشت! همچنین سرمایه گذاری های عظیم داخلی در کشور نیز که در سال 1392 به وقوع پیوسته است امیدی به سمت اقتصاد منظم و شگوفا در سال جدید خواهد بود. به طور مثال گشایش شرکت مخابراتی "سلام" یک دستاورد بسیار خوب در عرصه تکنالوژی در افغانستان بود و نیز به فضا فرستادن اولین ماهواره افغانستان را نیز میتوان یک دستاورد عظیم برای کشوری چون افغانستان دانست. اما امیدواریم در سال جدید ابتکارات و خلاقیت های اقتصادی به درجه بالاتری برسد و اقتصاد کشورمان از این وضعیتی که دارد نجات یابد و به سمت شگوفایی گام بردارد.



بنابراین سال 1393 را باید با چشم امیدی باز کرد و روی افکار منفی خط بطلانی کشید!


امسال سال اسب است یعنی اقتصاد کشور باید چون اسب بتازد و از موانع سر راهش بپرد!



رنگ سال سوسنی است یعنی به اقتصاد کشور باید رنگی تازه بخشید!


بیاییم اقتصاد کهنه را به گذشته واگذاریم و سمت اقتصاد جدید گام برداریم.


سال نو را به فال نیک بگیریم و تحولات عظیمی در اقتصاد به میان آوریم.


هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز!


"فواد فروغ"



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160