آینده و زیرساخت های توسعه

Posted on at


به هر کشور توسعه یافته ای که نگاه کنید خواهید دید که از سالها پیش حتا قرنها پیش برای توسعه آن و ادامه حرکت در مسیر توسعه برنامه ریزی شده است و تلاش های فراوانی صورت گرفته است. این روند در همه کشورهای توسعه یافته مد نظر است و میتوان اثرهای آنرا مشاهده کرد. هیچ کشوری در جهان نتوانسته است که یک شبه به توسعه برسد و شاهد پیشرفت باشد. بلکه برنامه ریزی منظم و آینده نگیری لازم است.

کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان از حالا به اندیشه آینده خود اند که چگونه برنامه ریزی کنند, چی ساختارهای را ایجاد کنند که در روند توسعه کشورشان آنها را یاری رساند و آینده شانرا تضمین کند. این یعنی اندیشه آینده نگر و توجه به نسل آینده که میراثبر نسل حاظر خواهند بود. کشورهای توسعه یافته و آنهاییکه میخواهند در راستای توسعه گام بردارند چنین موضوعی را جدی گرفته و روی آن سرمایه گذاری میکنند تا فردا از کاروان پیشرفت و توسعه عقب نمانند.

یک نمونه آنرا میتوان ایالات متحده آمریکا در نظر داشت. در یکی از برنامه ها رئیس جمهور آن کشور باراک اباما در مورد یک طرح اقتصادی, پژوهشی و خیری صحبت میکند که سبب رونق قتصادی یکی از منطقه های کالیفورنیا خواهد شد و سبب کار و اشغال و پژوهش های علمی را فراهم خواهد ساخت. این طرح که در مساحب بیش از سیصد شصت هکتار زمین انجام میشود یک تحفه از نسل حاضر به نسل  آینده است و در روند توسعه بیشتر و سرآمدی آمریکا در زمینه دانش و فناوری یاری میرساند.

به امید روزیکه چنین برنامه های در کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته نیز انجام شود تا آنها را از این همه مشکلات و بدبختی نجات دهد و در مسیر توسعه و آینده بهتر آنها را یاری رساند. اما باید به یاد داشت که چنین برنامه های تلاش شبانه روزی و پشت کار همگانی ضرورت دارد.



About the author

TheWhiteHouseWire

The White House Channel @ Film Annex is a global interactive platform with video content from the White House, including speeches by President Barack Obama, Vice President Joe Biden, and former Secretary of State Hillary Clinton, current Secretary of State John Kerry. Q&A sessions with the White House staff, ceremonies…

Subscribe 0
160