روز دهقان

Posted on at


دهقان کسی است ٬که با دستان پینه بسته و زحمت کشش روزانه زحمات زیادی را متحمل میشود تا ما آسوده باشیم.هنوز هم در کوچه پس کوچه های این شهر بوی و عطر دلنواز نان به مشاممان برخورد میکند.هنوز هم حرمت نان انسان را به این وا میدارد تا تکه نانی را از زیر پای دیگران بردارد تا حرمت گندم حفظ شود و حرمت دستان پینه بسته و دهقان فداکاری که روزانه ساعات زیادی را در زیر آفتاب سوزان زحمت میکشد تا مشکلات زراعتی ما ترفیع گردد .


دهقان زحمت کش و صبور همواره زحمت میکشد تا برکت را به خانه های تک تک ما هدیه دهد.همواره چشمش به دانه ی گندمی است که با کاشتن یک دانه ی آن تا آن دانه یک خوشه شود.فصل درو و حاصل برداری گندم زارها و درختان پرمیوه همچون بهترین و زیباترین هدیه ی هستی برای دهقان میباشد زیرا بعد از مدت ها انتظار و صبر, حال زمانی است تا حاصل محصولش را برداشت کند.



این هدیه ی آسمانی و رحمت و نعمت الهی اول با بخشش خداوند و بعد با دستان ترک خورده و پینه بسته ی دهقانی به ما عنایت میگردد. دهقانی که بعد از مدت ها زحمت کشی و شب زنده داری حال محصولش را برداشت کرده وآن محصول را بر کوله ی کهنه ی خود انداخته و به سوی بازار روان میشود و آن را با اندک پول ناچیزی به فروش میرساند.واما آیا این اندک پول ارزش انقدر زحمت و تلاشش را دارد؟؟؟؟


پس به پاس زحمات و به تقدیس تمام تلاشهایت توای دهقان دستان پرمهرت را بوسه میزنم و زحماتت را به دیده ی قدر مینگرم.میدانم این قدر دانی من حتی گوشه ای از کوششهایت را نمیگرد.خاک خشک و زمین ترک خورده با دستان پر مهر تو توای دهقان فداکار تنفس میکند و خاک حیاتی دوباره میابد.خوشه های گندم هرروز انتظار تو را میکشند تا بیایی و از آب حیات آن ها را سیراب نمایی.



زحماتت قابل قدر است تو ای دهقان و انسان کوشا,تویی که هر روز با تلاش و صبرت هرروز زحمات زیادی را متحمل میشوی.روزت خجسته باد. روز دهقان روز برکت و عنایت.روزی که حتی ابرهای بهار سخاوت و بخشش را از تو آموخته اند و هماره باران رحمت را بروی زمین ترک خورده فرود میآورند.خداوند چون رسولان تو را آفریده.رسولان مردم را به راه راست هدایت میکردند و تو با بخشش و سخاوت خود برکت را به سفره های فقیر و ثروتمند هدیه میدهی.


مهربانی٬ سخاوت٬ بخشش و تلاشت همچون رود های خروشان و زیبا,پاینده و جاری باد.غیرت و کوشش هایت همواره برای ما برکت بوده تا دستمان به سوی سفره های رنگارنگ بیگانه دراز نباشدو چشم انتظار ذره ای از بخشش دیگران نباشیم.



خدا قوت دهقان فداکار و روزت گرامی باد٬ و تشکر از تمام زحماتت ای هم وطن


روز دهقان به تمام دهقانان عزیز مبارک باد


میترا عدنان


:برای خواندن مقاله های جدید و قبلی فلم انکس من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید


http://www.filmannex.com/user/MahjubaHerawiSchool/273270 


محجوبه هروی



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160