تغییرات آنی سازمانی

Posted on at


در سازمان بسیا ر مهم است که همه اعضای سازمان بتوانند نقش خود را در آن سازمان ببینند و در این راستان دست به عمل بزنند. این سبب میگردد که همه اهداف سازمان را هدف خود دانسته و برای آن بشکل پیگیری تلاش کنند. تبدیل هدف سازمان به هدف جمعی یک موفقیت بزرگ است و برای سازمان یک دست آورد بزرگ می باشد.


همه مشاوران سازمان باید بدانند که وظیفه شان چیست و در چی راستای باید تلاش کنند تا بشکل بسیار ساده و کوتاه تمام توضیحات و ارایه خود را برسانند. اگر مشاوره ها بسیار طولانی و زمان گیر باشد سبب میگردد که مدیران خسته شده و از آنها نتوانند بصورت درست استفاده کنند.



مدیران سازمان باید به قول خود وفادار باشند تا سبب سوءتفاهم بین آنها و کارمندان نگردد. اگر آنها به قول خود عمل نکنند و بی توجهی کنند, انگیزش کارمندان را از بین برده و یک پیام منفی را به تمام شان میرساند. آنها نیز تلاش میکنند که از هر نوع خلا قانون استفاده کرده و کم کاری کنند یا به نوعی همان برنامه روزمره را در کمترین حالت به انجام برسانند.




یکی دیگر از راهای پیشرفت, الگو قرار دادن افراد موفق و با پشت کار است. به خود و همراهان خود افراد موفق را الگو قرار دهید و تلاش کنید که برنامه روزانه و کلی زندگی خود را بر اساس آن شکل دهید. الگوهای مناسب سبب انگیزش تحرک افراد میگردد و در مواقع حتا میتواند که آنها را از الگوی شان نیز جلو براند و به الگوی دیگری برای دیگران تبدیل کند.


برنامه های کوتاه مدت نباید سازمان و افراد را از برنامه های بلند مدت شان دور نگهدارد و یا سبب انحراف شان از برنامه بلند مدت گردد. باید طوری تنظیم گردد که تمام فعالیت های سازمان در چارچوب برنامه بلند مدت شکل بگیرد و اتفاق بیفتد.




زندگی و یا کار یکنواخت روح را از کارمند و یا فرد میگیرد و او را به موجودی ناراض تبدیل میکند. هر روز در زندگی خود با انگیزش بیشتر بیندیشید و تلاش کنید که حد اقل یک ایده تازه در هفته ای خلق کنید. برنامه های و ایده های تازه بسیار شورانگیز و انگیزه دهنده اند که فرد را پویا نگهمیدارند و او را کمک میکنند تا روح سرشار از تلاش و پشت کارش ادامه یابد. این یک فن ویژه برای پویایی در زندگی و کار است.


تغییرات همیشه در راه اند و گاهی بسیار دور از انتظار اتفاق می افتند پس باید برای شان آماده بود و همیشه انتظارشان را داشت. کوشش کنید که در این مواقع طوری رفتار کنید که انگار از قبل توقعش را داشته اید و برای هر تغییر آنی ایده و دیدگاه تازه خود را طرح کنید.




About the author

160