راه حل صلح آمیز در کشمیر

Posted on at


آرزو دارم که آتش بس بیشتر دوام می آورد و مردم کشمیر بیش از این در صلح زندگی میکردند, اما شوربختانه چنین چیزی افتاق نیفتاد. در جریان چند ماه گذشته تنشها افزایش یافته است و شرایط خرابتر شده است. در جریان ماه مه(May) گذشته چهار سرباز در یک کمین جدایی طلبان کشمیری کشته شده اند. در ماه گذشته یک سرباز دیگر نیز در یک بازار کشته شد. بعد از سالها مبارزه هر دو طرف بازهم کشته میدهند.



بخاطر افزایش خشونت ها در بعضی بخش های کشمیر مقررات نظامی وضع شد است. در شروع ماه سپتامر زوبین مهتا(Zubin Mehta) گرداننده یک دسته نوازندگان در سرینگر یک کانسرت برگزار کرد, اما جدایی طلبان این را نشانی از قانونی کردن سلطه دهلی در این منطقه جنگزده میدانند." به گزارش بی بی سی


 


هیچ قدرتی برای دور کردن دردهای مردم کشمیر ندارم, جز اینکه با رایانه ای خود با استفاده از شبکه های اجتماعی آگاهی مردم را در مورد شرایط کشمیر بالا ببرم. آرزو دارم که با اشتراک گذاری دیدگاها و آرزوهای خود در رسانه های اجتماعی مردم بیشتری از سرتاسر جهان برای یک راه حل صلح آمیز این جنگ بدون پایان به من بپیوندند. چیزیکه ما ضرورت داریم اینست که از حکومت های هند, پاکستان و جدایی طلبان کشمیری بخواهیم که باهم بنشینند و در این مورد کاری انجام دهند.



من از هیچ کشور و یا گروه سیاسی ای جانب داری نمیکنم, دغدغه اصلی من مردم محلی اند. با تعدادی از مردم محلی کشمیر صحبت کردم و درد شانرا حس کردم. آنها از این جنگ بی پایان خسته اند. آنها فقط میخواهند که زندگی خود را بکنند. آنها فقط صلح میخواهند.


TAGS:


About the author

160