امنیت در آبراه عدن

Posted on at


امنیت یک پیش شرط حیاتی برای بازرگانی جهانی است, تا جاییکه نمیتوان توقع داشت در فضای که امنیت نباشد پیشرفتی صورت گیرد, سرمایه گذاری انجام شود و بازرگانی رونق یابد. مشکل ناامنی یک مشکل بزرگ فرا راه همه در دریا و خشکه است که یک نگرانی بزرگ بویژه در تجارت جهانی محسوب میشود.


در خلیج جی بوتی مسافران و سازمانهای حمل و نقل دریایی دزدی دریایی را یک نگرانی بزرگ برای خود و کاروبار خود در این مسیر میدیدند و نگران شرایط پیش آمده بودند


.


بر این اساس پیمان نظامی ناتو تصمیم گرفت تا در یک واحد نیروهای خود را در این مسیر مستقر کند تا هم حضور نظامی ناتو را تضمین کند و هم امنیت این راه را تامن گرداند. آنها قادر شدند تا امنیت این مسیر را تامین کنند و این نگرانی را تا حد زیادی کاهش دهند. در سال 2011 147 مورد نا امنی در این راه اتفاق افتاد که در سال 2013 به پنج مورد کاهش یافته است. آخرین موردی که دزدی دریایی اتفاق افتاد دزدان توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند.


از جانب دیگر حضور نظامی ناتو در این منطقه بسیار مهم و حیاتی است. فرمانده جوز اینریک در این مورد میگوید: ما دو اولویت داریم. نخست گرفتن امنیت در مقابل دزدان دریایی است و اولویت بعدی آمادیگی ناتو در مقابل هر نوع شرایط فوری. آنها میخواهند تا از حضور ناتو در آبهای آزاد اطمینان یابند. نیروهای واکنش سریع باید برای در تمام نقاط جهان در ظرف چهل و هشت ساعت آمادگی داشته باشند, بناعن ما ضرورت داریم تا سطح آموزشی خود را در یک سطح بلند نگهداریم و این چیزیست که دقیقن ما در این داریم انجام میدهیم.



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160