سازمان ناتو و تمرینات نظامی

Posted on at


در جهان پیمان های متفاوت وجود دارند که در راستای همگرایی در بخش های اقتصادی, سیاسی, اجتماعی, فرهنگی و نظامی ایجاد شده اند. این پیمان ها متناسب با تعداد کشورهایکه عضو آنها می باشند و توانایی ایکه این کشور ها دارند, همچنین اهمیت و جدیت که اعضا از خود نشان میدهند قابل اهمیت اند. البته نباید از کارایی و دلیل ایجاد شان غفلت کرد این نیز یکی از شاخصه های مهم اهمیت شان میباشند.


جهان در راستای جهانی شدن در حرکت است و کشورهای متفاوت در تلاش اند که برای خود موقعیت در این روند جهانی شدن تعریف کنند و با همگرایی با کشورهای که بیشترین منافع و همراستایی را میتوانند باهم داشته باشند این هدف برآورده خواهد شد. عرصه نظامی یکی از عرصه های حساس و بسیار مهم است که به آن بشکل طبیعی بسیار اهمیت داده میشود و کشورها امنیت را نخستین موضوع حساس و راهبردی خود درنظر میگیرند و بر این باور اند که بدون امنیت نمیتوان از موفقیت در دیگر عرصه ها سراغی داشت


.


این اهمیت امنیت سبب گردیده است که بخش بزرگی از بودجه خود را کشورها به نیروهای مسلح خود اختصاص میدهند و برای پیشرفت آن هرچه بیشتر تلاش میکنند. پیمان ناتو که دربرگیرنده بیشتر کشورهای اروپایی, ترکیه, آمریکا, کانادا, آسترالیا و زلاند جدید می باشد, بزرگترین پیمانی از نوع خود است که تا حالا ایجاد شده است و دست آوردهای نیز داشته است.


اعضای پیمان بشکل منظم به تمرینات می پردازند تا سطح آمادگی خود را ثابت و روبه پیشرفت نگهدارند تا در صورت ضرورت بتوانند با تمام نیرو و با آمادگی کامل به نبرد و یا پاسداری از صلح و امنیت بپردازند. در این ویدیو شانزده کشور جهان با اعزام شانزده هزار نیرو شامل نیروی دریایی و قوای هوایی به تمرین در سواحل سرد ناروی پرداخته اند تا آمادگی خود را به نمایش بگذارند و هماهنگی های بیشتری انجام دهند.


 


 



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160