نیروهای ناتو در خلیج عدن

Posted on at


اقیانوس هند و خلیح عدن یکی از مهم ترین راهای بازرگانی در سطح جهان اند و روزانه به هزاران کشتی و ابر کشتی به رفت و آمد از این راه میپردازند و ملیون ها تن موادخام و کالا را انتقال میدهند. امنیت این راه برای بازرگانی جهانی بسیار مهم است و ناامنی آن از رونق بازرگی می کاهد.


خطرات امنیتی زیادی این راه را تهدید میکند. در سال 2011 147 مورد دزدی دریایی در این راه ثبت شده است که سبب واکنش کشورهای همجوار و مرتبط گردید و اسپانیا در قالب ناتو یک کشتی جنگی و مجهز خود را به این دریا فرستاد تا در مقابل همه ناامنی ها مقابله کند.


حضور این ناو دریایی سبب شده است که دزدی دریایی از 147 مورد در سال 2011 به 5 مورد در سال 2013 برسد. این نشان میدهد گرچه این پدیده کاملن از بین نرفت است ولی به شدت کاهش یافته است. که این سبب آرامش خاطر جمعی بیشتر بازرگانها و سازمانها انتقال کالا گردیده است


.


فرمانده جوز انریک الگیدو در این مورد میگوید که دزدان دریایی میدانند که ما در اینجا حضور داریم که این کار را برای شان دشوار میکنداما هنوز هم آنها در تلاش اند. اگر ما دریا را ترک کنیم این رقم بیشتر و بیشتر خواهد شد, هر روز. هفته پیش یک رویداد دزدی دریایی اتفاق افتاد که توسط نیروهای دریایی دستگیر شدند.



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160