چه غذایی مصرف کنیم تا صحتمند بمانیم...؟

Posted on at



بدن انسانمانند یک ماشین است.که تمام وقت در حال حرکت و کار کردن است.تمام ماشین ها به سوخت نیاز دارند تا بتوانند انرژی بدست بیاورند ، مواد سوخت بدن انسان غذا است که به مقدار بسیار زیاد انرژی به بدن میدهد .دونوع عمده غذا که انرژی بسیار زیادی به بدن میدهد کاربوهایدریت ها و چربی ها میباشند.کاربوهایدریت ها را میتوانیم از این غذا ها بدست بیاوریم:کچالو،نان،بنشن(برنج،گندم و...)و شکر.و چربی را میتوانیم از غذا هایی چون:پنیر،مسکه،روغن،گوشت و غیره بدست اوریم.



انرژی در غذا توسط کالوری اندازه میشود.بطور مثال:یک سیب در حدود 40 کالوری انرژی دارد.یک تخم مرغ در حدود 80 کالوری انرژی دارد یک خرمای تازه در حدود 15 کالوری انرژی داردو یک بادنجان رومی در حدود 12 کالوری انرژی دارد.شما روزانه در حدود 40 کالوری برای هر کیلو از وزن خود ضرورت دارید .پس اگر وزن شما 60 کیلو باشید بنا شما روز2400کالوری ضرورت دارید



اگر یک شخص روزانه زیاد تر از نیاز خود کالوری استفاده میکند بدنش ان مقدار اضافی را ذخیره میکند و ان مواد به چربی تبدیل میشوند.بد بختانه غذایی که کاربوهایدریت دارد نسبت به غذا های دیگر ارزان تر استو این اغلبا در دسترس است.تمام غذا های اماده دارای کاربوهایدریت و چربی میباشند اگر شما رژیم بگیرید و در رژیم خود از غذاهای اماده مصرف کنید شما احتمالا چربی زیادی را بدست خواهید اورد .



و این باعث امراض زیادی در بدن تان میشود.برای اینکه رشد کنیم،صحتمند باشیم و زنده بمانیم همه ما ضرورت به خوردن غذا داریم.اگر چه ما نمیتوانیم تنها یک نوع از غذا را مصرف کنیم ما به مخلوطی از انواع غذا نیاز داریم تا ما را سالم نگهدارد و به ما انرژی بدهد.و به ان تعادل رژیمی گفته میشود.بدن ما به غذا ضرورت دارد تا به ما 5 نوعی ازموادی که به ان ضرورت دارد به ما بدهد.



 


و به این مواد مورد نیاز مواد مغذی میگویند.که عبارتند از:پروتئین،کاربوهایریت ،چربی ها ،منرالها و ویتامینها.بدن به پروتین ضرورت دارد تا قوی بماند و رشد کند.گوشت مرغ،پنیر،تخم مرغ،شیر و غیره به مقدار زیاد پروتین در خود دارند. مقدار زیاد انرژی بدن خود را تامین کنید.منرالها برای رشد و قوی شدن دندانها و استخوانها بسیار مفید هستند.



اگر شما روزانه از کاربوهایدریتها،میوه جات ،سبزیجات،منرالها،پروتینها،چربی ها استفاده کنید میتوانید ویتامینهای مورد نیاز خود را بدست اورید.بعضی از امراض موجود اند که بنام امراض کمبود موادغذایی یاد میشوند. علت ان هم نرسیدن مواد مورد نیاز به بدن میباشد.



مانند:پروتین،ویتامین،و غیره . و یا اینکه بعضی مردم همیشه از غذا های یکنواخت استفاده میکنند.تنوع غذایی رول بسیار عمده یی در رشد و سالم ماندن بدن دارد.واین باعث از دست دادن سلامتی موی سر،عضلات و جلد میشود.



 


!...غذای سالم زنده گی سالم




About the author

neloofar

NAME :Nilofar
L/N :Zaka
COUNTRY :Afghanistan
CITY :herat
BORN DATE :1997/12/27
BORN PLACE :HERAT
AGE:17
student at:tajrabawi
CLASS:11



Subscribe 0
160