ورزش و تندرستی

Posted on at


ورزش و تندرستی



یکی از ویژه گی های دوران جوانی داشتن بدنی سالم و تندرست و برخورداری از سلامتی و شادابی است، اما باید یادمان باشد که این مزیت ها همیشه ماندگار نیست و با بالا رفتن سن کم کم سلامتی و شادابی را از دست می دهیم، اما با ورزش کردن می توانیم مدت بیشتری جوان بمانیم و دیرتر به سن پیری برسیم .



همیشه از کودکی در همه جا شنیده ایم عقل سلیم در بدن سالم است، مفهوم این جمله این است که زمانی انسان قدرت تمرکز ، فعالیت و توانایی بهتر انجام امور را دارد که بدنی سالم داشته باشد و این راه کار زمانی به موفقیت می رسد که با انجام ورزش درست، سلامت خویش را تضمین نماییم .



اهمیت ورزش زمانی بیشتر احساس می شود که بدانیم و بیاندیشیم که در دنیای صنعتی امروز، بیشتر کارها به وسیله ماشین و یا کامپیوتر انجام می شود و انسان تحرک کمتری دارد. برای فهمیدن اهمیت ورزش در زنده گی، به برنامه کاری و فعالیت شبانه روزی خود در طول هفته دقت نمایید، و برای درک این موضوع سعی کنید پیش خودتان به این سوالات پاسخ دهید که چند ساعت از شبانه روز را در پشت میز اداری، در کلاس درس، در موتر و یا در خانه نشسته اید ؟ چند ساعت از شبانه روز خواب و استراحت می کنید و چقدر فعالیت و تحرک دارید؟



اگر هریک از ما در زنده گی ماشینی که داریم به این سوالات پاسخ بدهیم متوجه می شویم که وقت بسیار کمی برای ورزش و سلامتی بدن خویش گذاشته ایم، هریک ما معمولا وقتی صبح از خواب بیدار می شویم حوصله هیچ کاری را نداریم و تا ظهر احساس تنبلی و کسلی می کنیم و اگر دقت کرده باشیم این حالت بر روی اخلاق و کردار روزانه ما تاثیر سوء می گذارد. برای رفع این مشکلات و داشتن زنده گی پر از شادابی ، سرحالی و سلامت بدن، انسان باید در طول روز زمان مشخصی را به ورزش اختصاص دهد و در مرور زمان مشخص خواهد شد،انسانی که ورزش می کند در مسیر زنده گی خود موفق تر ظاهر می شود


.


همچنان ورزش نکردن باعث جمع شدن چربی زیاد در بدن و در آینده نزدیک سبب مریضی های متعدد از قبیل چربی خون و قند خون شده، همان طور که قبلا ذکر شد سبب پیری و مرگ زود رس انسان می گردد. پس ورزش ضامن سلامتی و شادابی و کلید موفقیت در زنده گی انسان می باشد.


نویسنده : رضا دانش



About the author

danesh20

فارغ التحصیل دانشکده اقتصاد، دانشگاه هرات

Subscribe 0
160